David Frantík, Microsoft: Cloud se stává první volbou a stále vyžaduje partnery

V příštím roce se cloud stane volbou číslo jedna už pro 70 procent IT ředitelů (CIO) a investice do něj tak i nadále porostou. Firmy dnes totiž cloud při výběru řešení nejenom zvažují, ale dokonce požadují.

David Frantík, Microsoft: Cloud se stává první volbou a stále vyžaduje partnery



* Názory autora se nemusí slučovat s postojem redakce, v textu může preferovat určitého výrobce.

V loňském cloud roce tvořil 55 procent celkových výdajů směřovaných do IT produktů a služeb a jeho podíl dále roste. Podle celosvětového výzkumu IDC, jehož výsledky byly prezentovány na celosvětové Partnerské konferenci společnosti Microsoft v Orlandu (WPC), se jen letos na celém světě v oboru informačních technologií protočí 2,1 bilionu dolarů (přes 52 bilionů korun)!

Růst v příštích pěti letech budou zejména výdaje do řešení tzv. třetí platformy, a to v průměru o 13 procent ročně. Třetí platformu tvoří zejména řešení kombinující právě cloudové služby, mobilní přístup k datům, big data a sociální sítě. Ostatní segmenty IT budou podle výzkumu IDC stagnovat. Není divu, vždyť zájem o cloudové služby projevilo v celosvětovém průzkumu IDC 78,6 procent firem.

Cloud, big data, mobilní zařízení a sociální sítě sice skloňujeme už poměrně dlouho a někdy už jsme těmito termíny přehlceni, ale tak je to s novinkami velmi často. Největší IT firmy včetně Microsoftu v uplynulých letech investovaly do vývoje cloudových služeb a neúnavně vysvětlovaly jejich přednosti a výhody.

Zákazníci je zatím jen relativně pozvolna přijímali za své. Zpravidla si nejprve oťukávali možnosti a nasadili cloud na méně náročné služby, aby si otestovali, jaký dopad na fungování organizace budou mít a jak se projeví finančně. Ti nejrychlejší nasadili řešení ve větším měřítku, což jim umožnilo zrychlit rozvoj a inovace, snížit náklady, a vytěžit tak z nových možností maximum. Tyhle novinky jsou nyní v plné síle a už nejen IT odborníci je umějí využít ve svůj prospěch.

I menší firmy mohou díky cloudu získat řešení, které si donedávna mohly dovolit pouze velké korporace s vlastními servery a týmy zkušených odborníků.

Partnerů je stále třeba

Klíčovou roli při nasazování nových řešení hrají stále častěji obchodní partneři. Podle IDC tento obchodní model vyhledává při nákupu nových technologií 86 procent zákazníků, čehož využívají i jednotliví výrobci IT technologií, kteří na partnerském ekosystému staví celý obchodní model. Příkladem může být Microsoft, jehož partneři zajišťují 92 % příjmů společnosti. Průměrně se však tento podíl u IT firem pohybuje kolem 40 procent.

Konkrétní řešení si od svého dodavatele nechá doporučit 56 procent zákazníků a 72 procent zákazníků je ochotno v IT službách připlatit za dobrý servis. Zákazníci u těchto partnerských firem hledají zejména důvěryhodnou a komplexní pomoc a poradenství související s přechodem do cloudu. Řada z nich dává přednost osobnímu setkání s implementačním partnerem, oceňuje znalost lokálních specifik a do určité míry vítá možnost předat dodavateli starosti o IT služby, což investice zjednodušuje a zpřehledňuje.

Autor je ředitel pro oblast státní správy, Microsoft








Úvodní foto: Microsoft

Komentáře