Český trh s PC podle IDC (3. kvartál 2009)

Výsledky českého trhu s PC ve třetím čtvrtletí komentuje pro ChannelWorld Jiří Helebrand, Senior Research Analyst, Systems & Infrastructure Solutions, z analytické společnosti IDC.

Český trh s PC podle IDC (3. kvartál 2009)



Prodeje počítačů ve třetím čtvrtletí roku 2009 v České republice pokračovaly propadem. Po velmi silném poklesu ve druhém čtvrtletí, kdy se dodávky PC snížily o 16 %, byly výsledky následujícího čtvrtletí roku 2009 příznivější a na trh bylo dodáno více než 327 tis. osobních počítačů, což představovalo meziroční pokles pouze o 4 %.

Zatímco v předchozím období jsme zaznamenali snížení prodejů jak u stolních počítačů tak i notebooků, v tomto čtvrtletí byly prodeje notebooků již opět v kladných číslech a vzrostly o 3 %. Výrazný podíl na tomto růstu měly mini notebooky, které jako jediné zaznamenaly nárůst, tradičních notebooků bylo dodáno v porovnání s minulým rokem o 4 % méně a prodeje stolních počítačů poklesly o 21%.

K optimističtějším výsledkům přispěly zejména nákupy uživatelů ze segmentu domácností a také příprava výrobců na zahájení prodeje nových produktů s operačním systémem Windows 7, který byl uveden koncem října. Zájem firemních zákazníků byl v porovnání se stejným obdobím v minulém roce nižší.

Nejprodávanější značkou ve třetím čtvrtletí tohoto roku na českém trhu byl Acer, na druhém místě se umístila společnost HP, třetí příčku obsadil Asus.


IDC

Autor pracuje pro skupinu IDC jako analytik trhu v České republice a Slovensku v oblasti PC, enterprise serverů a diskových úložišť. Dříve se podílel na projektech týkajících se spotřebitelského výzkumu v oblasti financí, telekomunikací a maloobchodních sektorů ve společnosti GfK. Více informací o aktuálních studiích IDC získáte na stránkách www.idc.com.







Komentáře