Bude líp? Pohled specializovaných distibutorů na rok 2016 a 2017

Jaký byl loňský rok pro specializované distributory a kde vidí největší příležitostí a hrozby v roce 2017?

Bude líp? Pohled specializovaných distibutorů na rok 2016 a 2017



  1. Jak hodnotíte vývoj a stav ICT distribučního trhu v roce 2016 včetně vánoční sezóny?
  2. Co považujete ve svém byznysu a u resellerů za největší výzvy a hrozby roku 2017?

 


 

Roman Lamacz, jednatel, Lama Plus

1. Na jednu stranu je trh už delší dobu stabilizovaný bez velkých výkyvů (tj. ani nárůstů), na druhou stranu se stále otevírají nové produktové řady, které zapadají do portfolia IT, a je jen na rozhodnutí resellerů, jestli půjdou s dobou, tyto produkty zařadí do svého sortimentu, a tím si zaručí růst i do budoucna.

2. Po tom, co jsme na CES v Las Vegas viděli, že značka E-Blue je i na inovativním americkém trhu jediná, která nabízí skutečně kompletní vybavení pro e-Sport, je díky získanému evropskému zastoupení největší výzvou prosazení této značky i na tomto kontinentu (s velkou výhodou pro české a slovenské resellery, kde budeme spouštět veškeré pilotní programy).

Jan Kočíř, obchodní ředitel, Elko Trading

1. Na trhu ICT, tak jak vše kolem nás se vyvíjí a je neustále ovlivňován stavem společnosti, se podepisuje nálada a kroky politických špiček, kdy někdy než kácení stromů spíše vidíme létání třísek a kolikrát z prázdných vaniček vypadne jen ono pověstné dítě. Vánoční sezóna byla pro nás velice úspěšná, a to nejen vývojem distribuované značky C-tech, ale i díky obecné výkonnosti vánočního trhu.

2. Největší výzvou je pro nás další rozšiřování penetrace značky C-tech a nové započaté spolupráce s významnými hráči na českém a slovenském trhu. Naopak hrozbami pro trh obecně jsou pokračující konsolidace subjektů a saturace trhu, která může přinášet sekundární problémy v podobě událostí, jako byla kauza Levneelektro, která se nás na rozdíl od některých našich partnerů nijak výrazně finančně nedotkla díky systému správy kreditů.

Jiří Krupka, jednatel, Krup

1. Rok 2016 hodnotíme jako velmi pozitivní a stabilizovaný, přestože naše firma již nerostla takovým tempem jako v roce 2015, kdy poskočil obrat o 29 %. Jednoduše v naší branži krize skončila o rok dříve než v ostatní ekonomice.  Rok 2016 byl pro nás významný tím, že jsme pořídili další skladový areál o celkové ploše 8 797 m2 v Praze.

2. Letos považuji za největší výzvu udržet nastavené tempo prodeje, alespoň jako v předchozím roce. Nesdílím obecný optimismus, jak nyní porosteme tempem jako loni, kdy opadly obavy z krize a firmy a občané otevřeli peněženky s nastřádanými penězi. Firma Krup rostla přiměřeně stále v krizi nebo nyní v konjunktuře. Růst vždy byl podpořen nějakou funkční změnou, například rozšířením sortimentu, otevřením nového trhu nebo zvětšením skladových zásob apod. Obecně při pohledu na ICT distribuci v ČR a SR však nic převratného nevidím, proto jsem k budoucnosti střízlivý a jako hrozbu považuji nepodložený optimismus.

Zdroj: ChannelWorld

Vyšlo v ChannelWorld 1/2017










Úvodní foto: © Evgeny Gultyaev - Fotolia.com

Komentáře