V létě rostou konverze na mobilních zařízeních o 30 % (RTB House)

Upozornění pro marketéry, kteří plánují a spouští letní reklamní kampaně: Sezónnost se neomezuje pouze na speciální nabídky, ale také na zařízení, která zákazníci využívají k online vyhledávání a nakupování produktů.

V létě rostou konverze na mobilních zařízeních o 30 % (RTB House)



V průběhu léta se aktivita uživatelů s mobilními telefony a tablety zvýšila o 30 %. Vyplývá to z analýzy kampaní, které pro své klienty realizovala retargetingová společnost RTB House.

To, že chytré telefony a tablety jsou zařízeními, která lidé berou do ruky více právě v průběhu léta, ukazují interní data společnosti získaná na více než 40 trzích v Evropě, Latinské Americe, Asii a Tichomoří, na Blízkém východě a v Africe.

Podíl mobilů na počtu konverzí byl v průběhu července a srpna 2016 o 27 % - 36 % vyšší oproti průměrným hodnotám ve zbytku roku.

Mobilní zařízení (chytré telefony a tablety) dohromady vytvořila 28 % celkového počtu konverzí v červenci a téměř 30 % v srpnu (na chytré telefony připadlo 24 % v červenci a více než 25 % v srpnu, zatímco na tablety připadla zhruba 4 % v obou měsících).

Kampaně v České republice dosáhly podle RTB House obdobných výsledků. Počet konverzí z mobilních zařízení rostl v červenci i srpnu 2016. Podíl konverzí z chytrých telefonů byl oproti průměru vyšší o 26 %, respektive 24 %.

Mobilní zařízení dohromady zajistila 20 % z celkového počtu konverzí v červenci a téměř 19 % v srpnu.

Připravte se na léto

Příčina ja nasnadě – lidé tráví v létě více času venku, na dovolených a výletech. Kampaně je proto vhodné naplánovat pro více zařízení a zasáhnout tak i uživatele „v terénu“.

Marketéři tak mohou snadno a efektivně načasovat své kampaně a mohou také přizpůsobit vizuály, které se budou zobrazovat,“upozorňuje Michal Drahokoupil, manažer v RTB House.

„Se správnými retargetingovými nástroji mohou marketéři rychle reagovat na chování klienta v různých fázích nákupního procesu.

Pokud ví, jaké platformy zákazníci v konkrétní čas využívají, mohou snadno přizpůsobit své kampaně různým kategoriím uživatelů - návštěvníkům, dále těm, kteří mají zájem o konkrétní produkt, i těm, kteří něco už nakoupili.

Poté je velmi snadné v nákupní špičce zobrazit konkrétnímu uživateli přesně zacílenou a personalizovanou reklamu,” dodává Drahokoupil.

Důležitost mobility v marketingu roste

RTB House také připomíná, že investice do online reklamy zobrazované na stolních počítačích postupně zpomalují, zatímco množství peněz vynakládaných na reklamu v mobilech rapidně vzrůstá.

Podle poslední zprávy z dílny Pricewaterhouse Coopers a Interactive Advertising Bureau (IAB) vzrostly výdaje na digitální reklamu v roce 2016 ve srovnání s předchozím rokem o 22 % na 72,5 miliardy dolarů. Poprvé navíc připadla více než polovina těchto výdajů (51 %) na reklamu v mobilech.

Trend zvýšeného využívání mobilních telefonů v létě odráží růst mobilního marketingu celkově. Mezi lednem a květnem 2016 bylo na mobilech uskutečněno 19 % konverzí, uvádí RTB House. V roce 2017 tato hodnota vzrostla na 28 %, což odpovídá 50% meziročnímu růstu. Tento trend můžeme očekávat i během letošního léta.

Studie je založena na datech z více než 1 000 kampaní, které používají aukční model RTB.

Zdroj: RTB House, IAB








Úvodní foto: © Sentavio - Fotolia.com

Komentáře