Srovname.cz: Většina uživatelů kliká v cenových srovnávačích na prvních pět pozic

Srovnávač cen zboží Srovname.cz zveřejnil statistiku, podle které většina internetových uživatelů kliká na 1. – 5. pozici a nepreferuje pouze nejnižší cenu. Má při prodeji smysl využít aukční systém platby za proklik?

Srovname.cz: Většina uživatelů kliká v cenových srovnávačích na prvních pět pozic



Většina uživatelů kliká v cenových srovnávačích na prvních pět pozic. Foto: © Mike Kiev - Fotolia.comZ aktuální statistiky návštěvnosti internetového srovnávače cen zboží Srovname.cz vyplývá, že 81 % uživatelů klikne na hledanou položku/zboží a internetový obchod, který je na 1. - 5. pozici ve vyhledávači, aniž by použilo filtr pro srovnání nabídek zboží a obchodů výhradně dle ceny.

Srovnávač podle prohlášení společnosti pokrývá přes 400 000 položek zboží z více než tisíce českých internetových obchodů.

Srovname.cz ve zprávě uvedlo, že podobně jako v případě kontextových a vyhledávacích PPC reklamních systémů, se internetovým obchodníkům vyplatí vyšší pozice i v cenových porovnávačích. Statistiky však neuvádí, kolik z těchto prokliků vede ke skutečnému nákupu uživatele.

Srovnávače cen v květnu představily aukční systém platby za proklik – tedy za přivedení uživatele do e-shopu.


 

Proklikovost pozic ve srovnání cen na Srovname.cz

 

pozice 1

42,46%

pozice 2

17,84%

pozice 3

9,50%

pozice 4

6,46%

pozice 5

4,78%

pozice 6

3,64%

pozice 7

2,84%

pozice 8

2,37%

pozice 9

1,80%

pozice 10

1,48%

Zdroj: Srovname.cz, červenec 2011


 

Ředitel projektu Srovname.cz, David Folprecht, tvrdí, že se aukce prodejcům vyplatí, neuvádí však, nakolik jsou konverze úspěšné: „Statistiky chování uživatelů nám jasně ukazují, že investice do tohoto aukčního systému se internetovým obchodům opravdu vyplatí a celý systém je pro ně daleko férovější než dříve. Obchodník si jasně spočítá, kolik je ochoten zaplatit za získání potenciálního zákazníka a má jistotu, že za zvolených podmínek získá více zákazníků. Navíc umožní šikovným obchodníkům umístit své obchody před ty méně pružné s vysokými vnitřními náklady.

Máte s úspěšností „placených pozic“ v cenových vyhledávačích zkušenosti? Podělte se s námi na channelworld@idg.cz.

Zdroj: Srovname.cz
Foto: © Mike Kiev - Fotolia.com








Úvodní foto: © Mike Kiev - Fotolia.com

Komentáře