Hlavní navigace

Rok 2016 přinese do e-mailingu responzivní design a personalizaci (Mailkit)

27. 1. 2016
Doba čtení: 4 minuty

Sdílet

 Autor: © fotogestoeber - Fotolia.com
E-mailový marketing čekají v roce 2016 změny v podobě přizpůsobení designu mobilním zařízením, cílení na konkrétní uživatele, využívání uživatelského obsahu a transparentnější komunikace. Náklady spojené se změnami budou podle společnosti Mailkit bohatě vyváženy efektivnějšími kampaněmi.

Splolečnost Mailkit zveřejnila seznam trendů, které podle ní budou letos hrát důležitou roli v oblasti e-mailového marketingu. Nové marketingové kanály podle Mailkitu přinesly do e-mailingu velké množství změn, a to jak v oblasti přípravy kampaní, tak jejich realizace.

V roce 2016 proto lze čekat výrazně vyšší míru využití známých marketingových postupů pro zvýšení efektivity e-mailových kampanní. Jaké trendy to budou?

1. Responsivní design a čtení e-mailů na mobilních zařízeních

Mailkit uvádí, že v letošním roce překročí podíl čtení e-mailů na mobilních zařízeních v ČR hranici 50 % ve všech segmentech, a proto se žádný marketér nevyhne tomu, aby přehodnotil grafické zpracování svých kampaní.

Příprava nových šablon s responsivním designem bude zásadní výzvou pro nejedno marketingové oddělení, kde se doposud pracovalo s plně obrázkovými maily. Tato změna však nepřinese pouze náklady na redesign, ale i zásadní výhody ve formě lepší využitelnosti a v případě správné realizace i vyšší úspěšnosti.

2. Personalizace a segmentace

Napříč všemi reklamními kanály se podle Mailkitu potvrzuje, že příjemci výrazně více akceptují nabídky, které jsou jim připraveny na míru, což v e-mailovém marketingu platí dvojnásob. Zákazníci jsou dnes zahlceni velkým množstvím e-mailů a personalizace a segmentace se stávají zásadním nástrojem pro udržení úspěšnosti kampaní.

Personalizace a segmentace kampaní bude znamenat zvýšené nároky na marketingová oddělení, bude vyžadovat lepší a rozsáhlejší přípravu obsahu, který se však zároveň stane využitelným pro řadu dalších digitálních kanálů. Náročnost přípravy pomohou snížit profesionální nástroje, které umožní propojit personalizační data a jejich zpracování a využití pro web, e-mail i další kanály

3. Obsah tvořený uživateli

Mailkit uvádí, že v posledních letech zaznamenal nárůst využití uživatelského obsahu na úkor klasického firemního copywritingu. Ať už jde o příspěvky na diskuzních fórech, sociálních sítích, příspěvky na blozích, účinnost příspěvků psaných uživateli je podle společnosti neoddiskutovatelná.

Uživatelský obsah se tak v tomto roce stane i součástí e-mailových kampaní, kde uživatelské příspěvky ze sociálních sítí, diskuzních fór a blogů pomohou podpořit pozitivní image produktů. Tyto uživatelské mikrorecenze mohou nahradit popisy produktů a podpořit v příjemci důvěru v nabízené zboží či služby.

4. Transparentnější komunikace

Nejasná a netransparentní komunikace se zákazníkem byla podle Mailkitu v předchozích letech velkým problémem mnoha kampaní. Navzdory proklamované orientaci na zákazníka proběhlo velké množství kampaní, které zcela ignorovaly potřeby příjemce a soustředily se téměř výhradně na potřeby odesílatele.

Společnosti se letos podle Mailkitu více zaměří na komunikaci se zákazníkem a poskytování detailnějších informací pomocí transakčních kampaní. Ať už se bude jednat o notifikace o procesu vyřízení objednávky nebo krátkou zprávu informující o plánovaných změnách, které mohou mít vliv na zákazníka, důraz bude kladen na spokojenost a informovanost klienta.

5. Nové předpovědi konce e-mailu

Podle Malkitu se letos (tak jako každý rok) objeví nové předpovědi o tom, že e-mail bude něčím nahrazen, a nepochybně má přijít i nějaká nová aplikace, která bude mít ambice stát se právě takovou náhradou.

Channelworld_ozveny

Mailkit však uvádí, že se takové předpovědi pravidelně objevují minimálně pět let, ale e-mail jje přesto stále jedním z nejpodstatnějších nástrojů komunikace i marketingu. Bez e-mailové adresy se stále neobejdeme v sociálních sítích, v zaměstnání, ani v dalších on-line službách.

Zdroj: Mailkit

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Asus ExpertBook B9: vybavená kancelář pod kilogram
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Upgrade domácí sítě pomocí Wi-Fi 6 routeru již od necelých 1 000,– Kč
Allegro míří na Slovensko, nabídne i zboží českých obchodníků
Allegro míří na Slovensko, nabídne i zboží českých obchodníků
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Fotoreportáž: Serverová konference Compos Distribution připomněla 20 let společnosti
Synology po roce ocenilo nejlepší české partnery, Aricoma získala double
Synology po roce ocenilo nejlepší české partnery, Aricoma získala double
Jiří Havlíček jmenován generálním ředitelem Daktely
Jiří Havlíček jmenován generálním ředitelem Daktely