Reportáž z eD Worldu

Distribuční jednička českého trhu, eD’ system Czech, uspořádala své tradiční podzimní setkání s partnery v pražském hotelu Clarion. Co bylo k vidění a jaké jsou novinky v eD’ systemu?



Petr Horák (vlevo), obchodní a marketingový ředitel a Radim Galvánek, generální ředitel skupiny eD' system na úvodní přednášce.Celkem 36 vystavovatelů čekalo na 600 registrovaných resellerů na úterní akci eD World. Během celého dne probíhaly tři přednáškové bloky, ve kterých zástupci výrobců představili produktové novinky pro podzimní sezónu. Setkání doplnil workshop firem Sony a Acer, a také možnost zúčastnit se velkého slosování o adrenalinový zážitek v hodnotě 50 tisíc a další ceny.

Úvodního slova konference se ujal Radim Galvánek, generální ředitel skupiny eD' system, který seznámil partnery s aktuální situací na trhu. „Obecně pozorujeme na jednotlivých trzích v Polsku, Česku a na Slovensku pokles prodejů o 15-20 %. Kde se naopak daří, je distribuce s přidanou hodnotou. Naše společnost DNS roste v řádu procent a třetí kvartál tohoto roku zaznamenala z historického pohledu rekordní výsledek,“ uvedl Radim Galvánek. Také eD’ system Czech reagoval na letošní ekonomickou recesi zefektivněním procesů a počet zaměstnanců skupiny snížil o 20 %.

Dobrá zpráva zazněla směrem k partnerům. „U výrobců, jejichž přístup je někdy krátkozraký, důrazně lobujeme za podporu středních a menších partnerů,“ řekl Radim Galvánek a vyzval obchodníky, aby se více ozývali proti „akčním nabídkám“, které výrobci podnikají pouze s vybranými velkými partnery a ztěžují tak pozici těch menších.

Mezi obchodními novinkami vyzdvihl Radim Galvánek pilotní projekt osobních odběrů v Brně. Objednávky realizované v dopoledních hodinách je možné vyzvednout odpoledne na brněnské pobočce. Pokud bude projekt úspěšný, může se v budoucnu rozšířit i na další pobočky.

Mezi novinky lze zařadit také představení nových kolegů. Jako ředitel nákupu v eD’ system Czech již delší dobu působí René Pelánek, který vystřídal Petra Slouku. Na pozici obchodního a marketingového ředitele dosedl Petr Horák a Robert Growka je i nadále ředitelem české pobočky distributora a nově také zástupcem Radima Galvánka na úrovni skupiny eD' system.

Právě Petr Horák následně představil partnerům nejdůležitější obchodní novinky. Mezi novými distribucemi vyzdvihl exkluzivní spolupráci výrobcem notebooků Packard-Bell a síťaři Intellinet. Úprav se dočkal i B2B e-shop, který nově nabízí funkci hlídacího psa, vylepšené logistické informace, nový zpravodaj a další funkce. Petr Horák vyzdvihl také oblast podpory nových zákazníků, kterým distributor nabízí kredit pro start spolupráce, prodlouženou splatnost, body do věrnostního programu eDen nebo třeba podporu zvláštní telefonní linky.

Další program už se nesl v duchu intenzivních přednášek, vystavovaných produktů a obchodních setkání. Maraton partnerů pak završil zábavný večírek na Občanské plovárně v námořnickém duchu.

Martin Káňa demonstroval výkon nových procesorů a čipů od AMD hned na třech monitorech.

Toshiba lákala na nové notebooky a kapesní videokamery.

jaroslav Budka lákal partnery k nákupu OEM licencí nabídkou hokeje StigaMartin Bratičák ze společnosti Zyxel představil i dvanáct let staré a stále fungující routeryNový channel manažer Intelu Braňo Ides a jeho vyzdobený stánek.







Komentáře