Přichází in-line nákupy, nakupování v kamenných prodejnách s pomocí internetu

Podle průzkumu chtějí zákazníci kombinovat pro ně to nejzajímavější z nakupování v kamenných obchodech a e-shopech. Co nový trend in-line nakupování představuje a jak se na něj připravit?

Přichází in-line nákupy, nakupování v kamenných prodejnách s pomocí internetu



Přichází in-line nákupy, nakupování v kamenných prodejnách s pomocí InternetuMaloobchodníci by se měli připravit na nový trend tzv. in-line nakupování, který se již rozmáhá v zahraničí a v omezené míře jeho vzestup lze již pozorovat i na českém trhu.

Jde o nakupování v kamenných obchodech s využitím internetu, které je do značné míry podporováno rozmachem chytrých mobilů.

Nakupující chtějí produkty vidět a vyzkoušet si je, ovšem zároveň také chtějí porovnávat ceny a mít přístup k podrobnějším informacím o produktech, aniž by při nakupování v kamenné prodejně museli vystát frontu.

Nikterak přelomové zjištění vzešlo ze zkoumání amerického trhu během roku 2012, které společně zpracovaly Kodaňský institut studií budoucnosti a oddělení telekomunikační společnosti Ericsson studující chování spotřebitelů.

Přichází in-line shopping: jak se v praxi projevuje?

In-line shopping představuje širší škálu novinek v chování spotřebitelů, jako jsou třeba drobné platby prostřednictvím smartphonů. Dále jde pak o skenování čárových kódů zboží chytrých mobilem např. za účelem získání dalších informací o zboží na internetu nebo stahování slevových kupónů právě do mobilu.

Společnost Ericsson upozorňuje na mizící hranici mezi off-line a on-line světem, kterou dokládá tvrzením, že globálně 40 % vlastníků chytrých mobilů přistupuje k internetu ještě dříve, než ráno vůbec vstane z postele.

Od toho se prý odvíjí i nákupní chování. Zákazníci se již nespokojí s prostým e-shopem nebo kamennou prodejnou. Nově si žádají pro nákup i mobilní aplikace a chtějí jednotlivé nákupní kanály vzájemně kombinovat, jak se jim to právě hodí.

Průzkum ukázal, že pouzí provozovatelé e-shopů mohou u zákazníků pohořet, protože u osmi z dvanácti zkoumaných kategorií zboží včetně PC a elektroniky dávají zákazníci přednost kombinaci nákupu přes internet s návštěvou kamenné prodejny před výhradním nákupem přes internet. 

Zdroj: Ericsson








Úvodní foto: © Helder Almeida - Fotolia.com

Komentáře