Konkurence: Salesforce.com kupuje výrobce nástrojů pro monitoring sociálních sítí

Salesforce.com oznámil akvizici společnosti Radian6, výrobce nástrojů pro monitorování konverzací na sociálních sítích jako jsou Facebook, Twitter a Linkedin.



Konkurence: Salesforce.com kupuje výrobce nástrojů pro monitoring sociálních sítíSalesforce.com zaplatí přibližně 276 milionů dolarů v hotovosti a 50 milionů v akciích za Radian6. Transakce by měla být ukončena 31. 6. 2011.

Technologie společnosti Radian6 pomáhá firmám získat vhled do toho, co zákazníci říkají o jejich značkách, produktech a konkurenci na sociálních sítích. Podle Salesforce.com ji využívají společnosti jako Kodak, PepsiCo a více než 50 procent firem z žebříčku Fortune 500.

Salesforce.com plánuje propojit schopnosti technologií Radian6 s rozrůstajícím se polem svých nástrojů pro prodej a zákaznické služby a stejně tak se sociální platformou Chatter. Vývojáři budou moci tyto technologie používat při programování vlastních aplikací v rámci Force.com.

Zatím co Salesforce.com již dokončil integraci s Twitterem a Facebookem, produkty Radian6 dokáží kontrolovat informace napříč 150 miliony sociálních médií. Z nich pak generují konkrétní výstupy.

Skutečná síla analytických nástrojů

Podle analytiků agentury Forrester Research se firmy až příliš spoléhaly na datové agregátory třetích stran a nyní si uvědomují jejich slabiny. Pokročilé nástroje dnes již dokáží lépe analyzovat jazyk psaných vět a identifikovat relevantní obsah, který se liší od spamu. Nástroje se zaměřují také na tzv. analýzu sentimentu a segmentaci cílových skupin.

Po nákupu společnosti DimDim, dodavatele řešení pro on-line spolupráci, a Heroku, výrobce cloudové platformy pro vývoj Ruby aplikací, tak Salesforce.com dále rozšiřuje své akviziční snahy.

Akvizicí se rozhodl zlepšit svou pozici také provozovatel největší aukční síně, společnost eBay.

Zdroj: IDG News Service







Komentáře