E-shop CZC.cz (dříve CzechComputer.cz) hodlá rozšířit počet kamenných poboček prostřednictvím sítě partnerských obchodů. Vydává se tak se stejnou cestou jako již dříve konkurenční Mironet.
Pobočky nesoucí označení CZC.cz Partner (viz foto) budou postupně otevírány na úrovni českých okresních a krajských měst.
CZC.cz hodlá stejně jako Mironet do své partnerské sítě zapojit již zavedené kamenné obchody, které v daném okrese působí.
První tři obchody se statutem CZC.cz Partner se prý objeví v červenci v Mostě, Českém Krumlově a Říčanech. Do dvou let chce CZC.cz dle svých vlastních slov rozšířit síť partnerských obchodů do všech krajských a okresních měst.
„Díky síti CZC Partner dokážeme i v tom nejvzdálenějším místě České republiky nabídnout kompletní sortiment zboží z CZC.cz s osobním odběrem zdarma, navíc s odborným poradenstvím a službami zavedeného místního prodejce,“ vysvětluje v tiskové zprávy důvody spuštění partnerské sítě Josef Matějka, majitel CZC.cz.
Osobní odběr zdarma i příjem reklamací
Zákazníci si moci budou moci do obchodů CZC.cz Partner chodit osobně vyzvedávat zboží objednané v e-shopu. Za doručení do partnerského obchodu si CZC.cz stejně jako Mironet nebude nic účtovat. Zákazníci konkurenčního e-shopu Alza.cz za doručení na konkrétní kamennou pobočku e-shopu platí manipulační poplatek 25 Kč.
Kromě vyzvedávání zboží bude možné partnerské sítě využít také k reklamování zboží. Vyřízenou reklamaci pak CZC.cz pošle zákazníkovi na jeho adresu. V partnerské sítí bude též možné objednávat zboží ze sortimentu CZC.cz za internetové ceny. K dispozici bude také technická a obchodní podpora.
Jak si CZC.cz chce ohlídat kvalitu partnerských obchodů?
CZC.cz Partnerem se může stát pouze již zavedený obchod, který se bude muset jako partner CZC.cz řídit dodaným manuálem a splňovat další blíže neupřesněné podmínky. CZC.cz uvádí, že bude mít vlastní tým zaměstnanců dohlížející průběžně na kvalitu poskytovaných služeb jednotlivými partnerskými obchody.
„Udržet solidní pověst, kterou u svých zákazníků máme, je pro nás klíčové. Proto další pobočky sítě CZC Partner otevřeme vždy až tehdy, kdy budou ty stávající fungovat na 100 % a přesně podle našich představ,“ dodal k procesu otevírání poboček Josef Matějka ve zprávě pro média.
Jedním z prvních CZC.CZ Partnerů je společnost SupportIT, která bude provozovat partnerský obchod v Mostě. „CZC.cz vnímáme jako známou značku s dobrou pověstí a ve spojení úspěšného e-shopu s naší kamennou prodejnou vidíme velký obchodní potenciál. Své služby budeme moci nabídnout novým zákazníkům, kteří nás doposud neznali,“ okomentoval Václav Kounovský ve zprávě pro média za společnosti SupportIT důvody pro vstup do sítě CZC Partner.
I menší e-shopy mohou mít kamenné výdejny
Konkurenční menší internetové obchody mohou s e-shopy CZC.cz, Mironet nebo Alza.cz držet krok díky službě Zásilkovna.cz. Ta přijímá od internetových obchodů zásilky ve svých pobočkách, které v České republice má kromě dvou v Praze také po jedné v Brně, Českých Budějovicích, Hradci Králové, Liberci, Ostravě, Plzni, Teplicích, Třebíči, Uherském Hradišti a Ústí nad Labem. Na Slovensku pak v Bratislavě, Galantě, Košicích, Prešově a v Žilině.
Z těchto přijímacích poboček pak putuje zboží za zákazníkem do některého z partnerských kamenných obchodů, mezi nimiž nejsou nutně jen prodejci počítačů a elektroniky. Jakmile zboží dorazí a je připraveno k odběru, zákazník obdrží informaci prostřednictvím textové zprávy na mobilní telefon. Výdejen momentálně existuje 26 v České republice a 11 na Slovensku. Jde ovšem skutečně jen o službu pro osobní odběr zboží bez technické podpory, přijímání reklamací nebo nových objednávek.
Zdroj: CZC.cz, ChannelWorld