Kasa.cz: Poměr reklamací klesl na 2,8 %

Podle průzkumu reklamací nejprodávanějšího zboží u Kasa.cz klesla v porovnání s předchozím rokem jejich míra zboží ze 4,4 % na 2,8 % a u nejprodávanějších značek dokonce na 2,6 %. Jak si stojí elektronika?

Kasa.cz: Poměr reklamací klesl na 2,8 %



Kasa.cz: Poměr reklamací klesl na 2,8 %Mezi top 10 nejprodávanějšími značkami na Kasa.cz vykazují nejmenší procento reklamací Krups (1,0 %), Whirlpool (1,4 %) a Bosch (1,6 %). Pod průměrem podílu reklamovaného zboží (2,8 %) jsou i produkty značek Philips, Electrolux, Tefal a Eta.

Z pohledu padesáti nejprodávanějších značek na tomto internetovém obchodě dosahují nejnižšího procenta reklamací značky Sodastream (0,2 %), Kingston (0,8 %), Krups (1,0 %), AEG (1,1 %) a Belkin (1,3 %).

V počtu reklamací patří k nejproblematičtějším kategoriím mobily, MP3 přehrávače a GPS, kde reklamovanost představuje 9,6 procenta, tedy téměř 3,5násobek celkového průměru.

Mobily a mp3 přehrávače jsou nejrizikovější

„Při pohledu na historická data je zřejmé, že kategorie mobilů, MP3 přehrávačů je nejrizikovější již tradičně, protože v poměru k prodejům generovaly nejvíce reklamací vloni i v roce 2009,“ uvedl prodejce v tiskovém oznámení.

Nadprůměrně zákazníci Kasa.cz reklamují vcelku překvapivě zboží z kategorie hodinky a šperky (4,2 %), více než průměrně jsou reklamovány také produkty z kategorie televize a audio-video (3,8 %).

Možnost vrátit zboží bez udání důvodu způsobuje i drobný rozdíl v podílu reklamací kuchyňských spotřebičů vestavných (1,9 %) a volně stojících (1,7 %). „U vestavěných spotřebičů se často stává, že se lidem nepodaří trefit do rozměrů, a zboží pak vracejí bez udání důvodu. Neplatí, že vestavné spotřebiče jsou poruchovější než volně stojící,“ upřesnila ve zprávě Jitka Součková, marketingová ředitelka Kasa.cz.

Graf: Reklamace na Kasa.cz podle kategorií (v %)
Reaklamace na Kasa.cz podle kategorií
Zdroj: Kasa.cz








Úvodní foto: © George Dolgikh - Fotolia.com

Komentáře