Icecat: On-line prodejní kanál se v 1. čtvrtletí 2012 zdvojnásobil

Podle statistik serveru Icecat.biz patří nejrychleji rostoucí kategorie v on-line prodeji tablety. Největší růst vykázala v prvním čtvrtletí mezi značkami Konica Minolta.

Icecat: On-line prodejní kanál se v 1. čtvrtletí 2012 zdvojnásobil



Icecat: On-line prodejní kanál se v 1. čtvrtletí 2012 zdvojnásobil Aktivita on-line prodejního kanálu podle měření serveri Icecat vzrostla za 1. čtvrtletí 2012 meziročně o 96 %. Statistiky Icecatu vznikají na základě 1,4 miliardy stažení produktových listů ze strany zhruba 20 000 partnerů v on-line prodejním kanále (internetové obchody, ERP systémy, srovnávací weby, nákupní systémy, ratingové portály a další e-commerce aplikace).

Za první kvartál Icecat zaznamenal 395 milionů stažení produktových listů s technickými parametry pro produkty 5 395 značek, počet zaregistrovaných on-line prodejních partnerů se zvýšil o 42 %, počet měřených značek vzrostl o 62 % a počet kategorií narost o 14 %.

Přehled nejúspěšnějších značek 1. kvartálu 2012 začíná výrobci IT HP a Lenovo a pokračuje značkami známými převážně z oblasti spotřební elektroniky Sony, Samsung a PhilipsDell se stále posunuje nahoru a tradičně se dobře daří firmám Microsoft, Apple, Konica Minolta a Panasonic.


Top 30 značek v Q1 2012 (podle 395 mil. stažení produktových listů)

 Top 30 značek v Q1 2012 (podle 395 mil. stažení produktových listů)
Zdroj: Icecat.biz


Nejrychleji rostoucí značkou Konica Minolta

Konica Minolta, Braun a V7 jsou třemi nejrychleji rostoucími značkami v prodejním kanále za 1. čtvrtletí 2012 v meziročním srovnání. Braun stojí za pozornost z toho důvodu, že tato tradiční značka produktů pro domácnost nyní vůbec poprvé zahrnuje i on-line kanál, uvádí Icecat.

V7 je pak vlastní značka distributora (vlastní ji a provozuje Ingram Micro) – V7 se stále rozvíjí a postupně pokrývá stále více IT kategorií.

Zájem o tablety na úkor netbooků?

Dominantním počítačovým zařízením prodávaným přes on-line kanál jsou podle Icecatu stále notebooky, ale ani stolní počítače neupadají do zapomnění.

Naopak netbooky zcela ztratily v evropských číslech svůj růstový potenciál, a jsou tak, zdá se, obětí nástupu tabletů, především s rostoucím počtem modelů s OS Android.

Tablety, LED TV a All-In-One válcují internet

Deseti nejrychleji rostoucím produktovým kategoriím na on-line trhu jasně vládnou tablety (+394 %). Mezi další významné změny patří nárůst LED TV (+226 %) a All-In-One PC (+260 %), uvádí Icecat. Trend, kdy LED TV nahrazují LCD TV, však trvá již delší dobu.


Top 10 nejrychleji rostoucích produktových kategorií v Q1 2012 (podle 395 mil. stažených produkt. listů)

Top 10 nejrychleji rostoucích produktových kategorií v Q1 2012 (podle 395 mil. stažených produkt. listů)

Zdroj: Icecat.biz

 


Server upozorňuje, že množství stažení produktových listů značek ovlivňuje popularita jejich produktů, umístěním produktů v hodnocení kupujících a uživatelů, dostupnost produktů v distribuci a v on-line prodejním kanále, úroveň standardizace produktových dat pro vyhledávání a porovnávání, on-line kampaně, seznamy kompatibilních produktů a definováním cross-sell/up-sell postupů a produktů a bezplatná distribuce (ideálně multimediálních) dat o produktech.

Icecat NV (v ČR: www.icecat.cz, v SR: www.icecat.sk) je nezávislým vydavatelem statistik o stavu e-commerce a dodavatelem technických specifikací produktů a jejich popisů (produktových listů).

Zdroj: Icecat






Komentáře