Icecat: On-line prodejní kanál drží ve 2. čtvrtletí 2012 tempo růstu

Celosvětový on-line prodejní kanál narost ve 2. kvartálu 2012 meziročně o 50 procent. Notebooky a stolní počítače jsou pod tlakem tabletů a AIO.

Icecat: On-line prodejní kanál drží ve 2. čtvrtletí 2012 tempo růstu



Icecat: On-line prodejní kanál drží ve 2. čtvrtletí 2012 tempo růstuAktivita on-line prodejního kanálu podle měření Icecatu, dodavatele technických specifikací produktů a jejich popisů, vzrostla za 2. kvartál tohoto roku ve srovnání se stejným obdobím loňského roku o polovinu.

Za letošní druhé čtvrtletí Icecat zaznamenal 519 milionů stažení produktových listů s technickými parametry pro produkty 5 274 značek, které si stáhlo více než 20 000 partnerů v prodejním kanálu.

Vliv na nárůst měl i počet nově zaregistrovaných on-line prodejních partnerů do Icecatu, který se zvýšil o 31 %. Počet měřených značek vzrostl o 30 % a počet kategorií stoupl o 25 %, to vše ve srovnání se stejným obdobím roku 2011.

Philips boduje díky rostoucí poptávce po LED televizích

V první desítce značek (stažených produktových listů) v on-line prodejním kanálu jsou Lenovo a Acer pod tlakem, zatímco Philips (+52 %), Sony (+43 %) a Toshiba (+38 %) dosahují relativně nejlepších výkonů.

Zdá se, že Philips sklízí ovoce přechodu od starších televizních technologií na technologii LED, přičemž svůj podíl zde mělo mistrovství Evropy ve fotbale a příprava na olympiádu, uvádí Icecat.

„HP i nadále pokračuje v konsolidaci své dominantní pozice v online prodejním kanálu, i když jeho slabý výkon v tabletech varuje,“ poznamenal Richard Klatovský, distributor manager Icecatu.


Graf: Top 10 značek za Q2 2012 (podle 519 mil. stažených produktových listů)

Top 10 značek za Q2 2012 (podle 519 mil. stažených produktových listů)

Zdroj: Icecat


Notebooky a stolní PC jsou na online trhu pod tlakem

Podle statistik Icecatu zájem o notebooky na on-line trhu stagnuje – v porovnání s průměrnými kategoriemi to znamená, že se dostávají do strmého poklesu. Stolní PC jsou rovněž zasažena, a to celkovým zpomalením v Evropě a nástupem tabletů jako nového formátu.

Další kategorie v Top 10 jsou na tom o poznání lépe, zvláště spotřební materiál a hardwarové doplňky. Icecat tvrdí, že se jedná o typickou situaci, kdy organizace všeobecně snižují své investice do softwaru a hardwaru.

Kategoriím spotřebního materiálu pro tiskárny se podle statistik daří skvěle, neboť značky z této oblasti jako Ricoh, Epson a Canon zjednodušují vyhledávání a volbu kompatibilních produktů pro své tiskárny.

Nejrychleji rostoucí kategorií jsou Tablet-PC, která zřejmě ukrajují z pozic dalších formátů, jako jsou notebooky, PC a netbooky. A také relativně nová kategorie All-In-One PC ukusuje podíl stolním počítačům. Obdobně je tomu u LED TV, které jsou rovněž jako v předchozích kvartálech rychle rostoucí kategorií, která požírá předchozí televizní kategorie.


Graf: Top 10 produktových kategorií za Q2 2012 (podle 519 milionů stažených produktových listů)

Top 10 produktových kategorií za Q2 2012 (podle 519 milionů stažených produktových listů)

Zdroj: Icecat


Oncore je nejrychleji rostoucí značkou 2. čtvrtetí 2012

Dodavatel kabeláže a mobilních komponent Oncore je co do rychlosti růstu mezi online značkami (ve stažených produktových listech) tohoto kvartálu opravdovým šampionem, za což se zasloužil růstem 2 743 % v počtu stažení produktových listů ke svým výrobkům.

Braun, Intel a Adobe stojí v tomto přehledu také za zmínku, neboť se jedná o velké značky, které však vykazují vynikající růst zájmu.


Graf: Top 10 nejrychleji rostoucích značek v Q2 2012 (podle 519 milionů stažených produktových listů)

Top 10 nejrychleji rostoucích značek v Q2 2012 (podle 519 milionů stažených produktových listů)

Graf: Top 10 nejrychleji rostoucích kategorií v Q2 2012 (podle 519 milionů stažených produktových listů)

Top 10 nejrychleji rostoucích kategorií v Q2 2012 (podle 519 milionů stažených produktových listů)
Zdroj: Icecat


Pozn.: Popularita stahování produktových listů dané značky je ovlivněna:

  • popularitou jejich produktů všeobecně;
  • umístěním produktů v hodnocení kupujících a uživatelů;
  • dostupností produktů v distribuci a v on-line prodejním kanálu;
  • úrovní standardizace produktových dat pro vyhledávání a porovnávání;
  • on-line kampaněmi;
  • seznamy kompatibilních produktů a definováním cross-sell/up-sell postupů a produktů;
  • bezplatnou distribucí (ideálně multimediálních) dat o produktech.


Zdroj: Icecat







Komentáře