Heuréka: Češi i Slováci nakupují na internetu z důvodu úspor peněz i času

Hlavním důvodem nákupu na internetu jsou podle cenového srovnávače Heuréka pro Čechy i Slováky především nižší ceny oproti kamenným prodejnám. Na co dále kladou zákazníci důraz?

Heuréka: Češi i Slováci nakupují na internetu z důvodu úspor peněz i času



Heureka: Češi i Slováci nakupují na internetu z důvodu úspor peněz i časuNižší ceny oproti kamenným prodejnám jsou hlavním důvodem nákupu v internetových obchodech pro 47 % českých a 55 % slovenských zákazníků e-shopů.

Oproti dotazování vloni jde v obou případech o nárůst zhruba o pět procentních bodů.

Vyplývá to z ankety cenového srovnávače Heureka.cz/Heureka.sk., která proběhla v květnu na vzorku přibližně 7 000 českých a 2 000 slovenských respondentů.

Podíl zákazníků, kteří jako hlavní důvod nákupů na internetu uvedli úsporu času, činil v České republice 28 % ana Slovensku 21 %. Ačkoliv je tato odpověď druhá nejčastější, v obou případech ji respondenti uváděli méně často než loni.

Naopak vzrostl podíl odpovědí, že důvodem nákupu v e-shopu je vyšší kvalita. Takto letos v květnu odpovědělo 17 % dotázaných Čechů i Slováků.


 

Tab.: Co je pro vás hlavním důvodem nákupu v internetových obchodech?

Kritérium

ČR

2011

ČR

2012

SR

2011

SR

2012

Vy­šší kva­li­ta

15 %

17 %

14 %

17 %

Úspo­ra pe­něz

43 %

47 %

50 %

55 %

Úspo­ra ča­su

33 %

28 %

27 %

21 %

Pří­jem­ně strá­ve­ný čas

7 %

6 %

7 %

5 %

Jiné

2 %

2 %

2 %

2 %

 

Zdroj: Heureka.sk









Úvodní foto: © Vladislav Kochelaevs - Fotolia.com

Komentáře