GfK: Věrnostní programy v ČR a SR fungují, ale jen ty správně nastavené

Podíl lidí, kteří v České republice vlastní věrnostní kartu, je asi o pětinu nižší ve srovnání se sousedním Slovenskem. Podle průzkumu GfK věrnostní programy významně zvyšují sympatie ke značce a motivují zákazníka k častějším návštěvám prodejního místa.

GfK: Věrnostní programy v ČR a SR fungují, ale jen ty správně nastavené



GfK: Věrnostní programy v ČR a SR fungují, ale jen ty správně nastavenéZatímco v České republice vlastní věrnostní kartu 70 % lidí, na Slovensku je to téměř 90 %. Lidé v České republice vlastní v průměru tři věrnostní karty a dvě mají s sebou v peněžence. Slováci vlastní v průměru čtyři věrnostní karty a tři nosí s sebou v peněžence.

Nejčastěji jde o karty obchodních řetězců, kde lidé nakupují nejčastěji. Vyplývá to z průzkumu společnosti GfK, který byl realizován v březnu 2012 na vzorku 1 300 respondentů ve věku 15 až 65 let v České republice (650) a na Slovensku (650).

V posledních třech letech firmy v České republice a na Slovensku významně investují do interakce se zákazníkem ve formě budování věrnostních programů, uvádí GfK. Analytici dodávají, že dobře nastavený věrnostní program významně zvyšuje sympatie ke značce a motivuje zákazníka k častějším návštěvám prodejního místa.

Až 85 % dotázaných vlastníků věrnostní karty v České republice a na Slovensku uvedlo vyšší frekvenci nákupů u poskytovatele klubu a odhodlanost u něj i nadále nakupovat. Od věrnostních programů lidé v obou zemích očekávají hlavně slevy a nižší ceny.

Zajímavé jsou pro respondenty i programy, kde se sbírají body, vracejí se peníze z nákupů, poskytují slevové kupóny a různé dárky. Nejoblíbenější jsou právě ty programy, kde je nabídka zajímavých výhod široká, kombinovatelná a časové omezení benefitů není příliš limitující, ukazuje průzkum.

Členství není zárukou spokojenosti

Z průzkumu vyplývá, že i když se členové klubu cítí být dostatečně informováni, až třetina dotázaných vlastníků věrnostních karet není spokojena s výhodami, které jim členství v klubu přináší. Zároveň asi třetina lidí v obou zemích má pocit, že se firma, ve které jsou členy věrnostního klubu, o ně dostatečně nestará. Stejný podíl respondentů s věrnostní kartou dokonce nezná ani konkrétní benefity členství v klubu.

Pochopení, a tím pádem využívání členství, je dnes komplikované například složitými podmínkami nebo příliš častým kontaktem členů s různými, zejména necílenými výhodami. Budoucnost loajality je dnes zcela v rukou firem, které musí přizpůsobovat svoji nabídku, komunikaci a kvalitu prodeje potřebám zákazníka,“ uvedl v oznámení médiím Martin Mravec, generální ředitel GfK Czech & GfK Slovakia.

Na Slovensku je podle GfK vlastnictví věrnostních karet rozšířenější. Mimo jiné je to způsobeno i tím, že na Slovensku má věrnostní programy více obchodních řetězců, ve kterých lidé nejčastěji nakupují.

Zdroj: GfK








Úvodní foto: © Yuri Arcurs - Fotolia.com

Komentáře