Gemius: V létě rostl zájem uživatelů o servery zaměřené na e-commerce

Červen přilákal české uživatele internetu k návštěvě webů z kategorií „auto-moto“ a „e-commerce“, které zaznamenaly největší nárůst počtu reálných uživatelů.

Gemius: V létě rostl zájem uživatelů o servery zaměřené na e-commerce



Gemius: V létě rostl zájem uživatelů o servery zaměřené na E-commerce Počet českých uživatelů internetu dosáhl v červnu 5,98 milionu, což znamená meziroční nárůst o 250 tisíc RU.  Čeští uživatelé internetu si v červnu na webech zapojených do projektu NetMonitor zobrazili 7,19 miliardy stránek a strávili na těchto webech v průměru 24 hodin a 42 minut.

Nejvíce času strávili na domovských stránkách rozcestníků (v průměru 8 a půl hodiny), webech nabízejících komunikační služby (5 hodin a 10 minut) a na komunitních serverech (2 hodiny a 12 minut).

Mírné meziměsíční snížení počtu návštěvníků webů měřených NetMonitorem je způsobeno letní sezonou a právě probíhajícím obdobím dovolených.

Významně se zvýšil zájem o stránky z kategorie „e-commerce“, do které patří například srovnávače cen v internetových obchodech, on-line bazary a stránky s inzercí. Návštěvnost těchto webů vzrostla meziměsíčně o 12,2 %, což znamená téměř 360 tisíc nových reálných uživatelů.

Červnové mistrovství Evropy ve fotbale EURO 2012 nepřilákalo tolik uživatelů, jako letošní mistrovství světa v hokeji, které se konalo v květnu. Webové stránky z kategorie „Sport“ zaznamenaly lehký pokles počtu uživatelů a to o 1,3%.


Tab.: Návštěvnost internetu v ČR – meziměsíční srovnání nejdůležitějších výsledků

Ukazatel

květen 2012

červen 2012

Změna

Absolutní

Relativní

Reální uživatelé z ČR

6 211 685

5 981 369

-230 316

-3,71%

Počet zobrazených stránek z ČR

7 586 395 001

7 189 948 762

-396 446 239

-5,23%

Průměrně strávený čas (ATS)

25:46:19

24:42:03

- 1:04:16

-4,16%


Zdroj: NetMonitor – SPIR – Gemius & Mediaresearch, květen a červen 2012

NetMonitor je výzkumný projekt, jehož cílem je poskytnout informace o návštěvnosti webových stránek a sociodemografickém profilu uživatelů internetu v České republice. Zadavatelem projektu je SPIR a dodavatelem výzkumu je společnost Gemius ve spolupráci s agenturou Mediaresearch.










Úvodní foto: © M.studio - Fotolia.com

Komentáře