Hlavní navigace

Gemius: V e-shopu již nakoupily tři čtvrtiny uživatelů internetu z ČR

5. 10. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © filograph - Fotolia.com
Podle průzkumu E-commerce 2012 na internetu již nakupovalo 90 % jeho českých uživatelů. Co zákazníkům nejvíce vadí u e-shopů a slevových serverů?

Gemius: online již nakupovalo 90 % uživatelů internetůZkušenosti s nákupem přes internet má již 90 % jeho uživatelů v České republice. Vyplývá to z průzkumu E-commerce 2012, který realizovala agentura Gemius ve spolupráci se společnostmi Seznam.cz a Centrum Holdings.

V e-shopu podle průzkumu již někdy nakupovaly takřka tři čtvrtiny (74 %) dotázaných. Zkušenost s nákupem na slevovém serveru nebo využitím slevového agregátoru má téměř třetina dotázaných (31 %). Služeb některého ze srovnávačů využila více než polovina dotázaných (51 %).

Při průzkumu bylo zjištěno, že téměř dvě třetiny respondentů nejdříve porovnávají nabídky různých obchodů a následně si vybírají tu nejlepší z nich. Nicméně18 % respondentů uvedlo, že vždy nakupuje ve stejném e-shopu.

Toto poměrně vysoké procento uživatelů svědčí o tom, že pokud nějaká služba zákazníkům vyhovuje a splňuje jejich požadavky, tak se k ní budou rádi vracet,“ uvedla agentura Gemius ve své tiskové zprávě.

Aukro.cz v podvědomí respondetů zakořenilo více než e-shopy

Mezi službami z oblasti internetové komerce je podle průzkumu nejznámější aukční síň Aukro.cz, kterou spontánně jmenovalo jako první 10,3 % respondentů. Na druhém místě skončil srovnávač cen Heureka.cz (8,5 %). První e-shop se v žebříčku objevuje až na třetím místě. Je jím Alza.cz (3,3 %). První slevový portál, konkrétně Slevomat.cz, obsadil čtvrou příčku (2,6 %).

Z výsledků studie E-commerce 2012 je zřejmé, že povědomí českých internetových  uživatelů o slevových portálech je poměrně vysoké. Již více než tři čtvrtiny uživatelů znají alespoň jeden portál s nabídkou skupinových slev,“ uvedla agentura Gemius ve zprávě.

Zákazníkům vadí dlouhé dodací lhůty a nedostatek informací

Průzkum též zjišťoval na jaké problémy respondenti narazili při nákupu či vyhledávání zboží na internetu. Při nákupu v e-shopech nejvíce respondentů uvedlo dlouhou dobu doručení zboží. Na ni si stěžovalo 18 % respondentů z těch, kteří již někdy nakupovali v e-shopu.

Při nákupu prostřednictvím slevových portálů a agregátorů slev si nejvíce respondentů, kteří s jejich službami již mají vlastní zkušenost, stěžovalo na nedostatek důležitých informací během nakupování. Informace například o obchodu, produktu či transakci postrádalo 15 % respondentů z řad uživatelů slevových portálů a agregátorů slev.

Základní data pro potřeby tohoto průzkumu byla shromážděna agenturou Gemius formou dotazování pomocí webového formuláře. Zapojeno bylo 1 750 respondentů. Oslovení respondenti, čeští uživatelé internetu, vyplnili dotazník, který se náhodně objevoval na vybraných českých webových stránkách.


E-commerce 2012, Gemius

E-commerce 2012, Gemius

 

Channelworld_ozveny


 

Zdroj: Gemius

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

Synology po roce ocenilo nejlepší české partnery, Aricoma získala double
Synology po roce ocenilo nejlepší české partnery, Aricoma získala double
AT Computers opět získalo titul distributora roku společnosti Honeywell
AT Computers opět získalo titul distributora roku společnosti Honeywell
Eset: Zdrojem adwaru na macOS byly v únoru falešné aplikace pro stažení torrentů
Eset: Zdrojem adwaru na macOS byly v únoru falešné aplikace pro stažení torrentů
ABSL: Čtyři z pěti center IT a podnikových služeb chtějí více šlápnout do automatizace
ABSL: Čtyři z pěti center IT a podnikových služeb chtějí více šlápnout do automatizace
IDC: Globální dodávky pracovních stanic klesly, zlepšení je ale na obzoru
IDC: Globální dodávky pracovních stanic klesly, zlepšení je ale na obzoru
EET Group je distributorem velkoformátových displejů Leyard
EET Group je distributorem velkoformátových displejů Leyard