Futuresource: Fotoknihy jako příležtost

Západoevropský trh s fotoknihami neustále roste a analytici očekávají, že se na něm tento rok prodá téměř 14,5 milionů kusů. V roce 2008 šlo o 10,7 milionů fotoknih. Jak mohou příležitost využít reselleři?



V roce 2012 se podle odhadů analytiků prodá více jak 23 milionů kusů fotoknihy a většinu budou stále tvořit online prodejeProvozujete fotolab nebo jiné tiskové služby? Případně o zavedení nových služeb uvažujete? Podle aktuální zprávy Futuresource Consulting o trhu s fotoknihami se zájem zákazníků o tento produkt zvyšuje tempem v desítkách procent.

„I přes dopad ekonomického zpomalení, které se projevilo snížením produkce, jsou ceny těchto produktů stále stejné,“ řekla Joanna Wright, senior analytička společnosti Futuresource Consulting. „Z hlediska hodnoty se evropský trh fotoknih zotavuje a významně přispívá k celkovým světovým tržbám v tomto segmentu. Podle našich odhadů dosáhnou tržby do konce roku v Evropě téměř 400 milionů euro.“

Online objednávky tvoří stále převážnou většinu všech prodejů, což potvrzuje loňskou studii americké pobočky Futuresource Consulting, podle které v roce 2008 tvořily online objednávky 90 % z celkových prodejů. Podle analytiků by měly postupně růst také maloobchodní prodeje. Přispět k tomu mají uživatelsky přívětivá zařízení jako je Kis Instant Photobook, Fuji Dry Minilab a Kodak Apex. V budoucnu bude díky propagačním materiálům a výhodným cenovým nabídkám zaznamenáván růst prodeje fotoknih zejména v kamenných obchodech.

Na trhu s fotoknihami se můžete inspirovat u foto značek CeWe Color, Photobox a Extrafilm, komerčních tiskových domů jako SchmidKonz, Infowerk, E-Center nebo u specialistů na fotoknihy, kterými jsou firmy Albumprinter a Hofmann. Podle analytiků existuje v západní Evropě více jak 60 výrobců fotoknih a prvních šest má více jak 50% podíl na trhu.

Výhled do budoucna

V roce 2012 se podle odhadů analytiků prodá více jak 23 milionů kusů fotoknih a většinu budou stále tvořit online prodeje. Větší podíl na trhu budou zaujímat fotoknihy na fotografie ve větším formátu následované fotoknihami s vyšším počtem stran, lesklým papírem, personalizovaným obalem, a to vše při zachování současných cen.

Vývoj trhu fotoknih v západní Evropě

Zdroj: Futuresource Consulting (říjen, 2009)







Komentáře