Ericsson: spokojenost s životem ve městě souvisí s konektivitou

Ve zprávě vypracované výzkumným týmem oddělení studujícího chování spotřebitelů zkoumá Ericsson aspekty spokojenosti s životem ve městě vycházející z městského prostředí a zapojení do společenského života. Jaké mají lidé požadavky na připojení?

Ericsson: spokojenost s životem ve městě souvisí s konektivitou



Ericsson: Spokojenost s životem ve městě souvisí s konektivitouZpráva společnosti Ericsson uvádí, že lidé v megapolích řadí pokrytí mobilními sítěmi na čtvrtou nejvyšší pozici žebříčku spokojenosti, vedle dodávek vody a dostupnosti společenského vyžití, od kaváren po zábavní podniky. Na druhou stranu špatná kvalita ovzduší a nedostatek míst k parkování může zvyšovat nespokojenost.

Urbanizace je celosvětovým megatrendem. Počet obyvatel měst každou hodinu vzroste o 7 500 a lidé bezpochyby pociťují stres z přelidnění. Nicméně také pozorujeme, jak lidé ve městech využívají informační a komunikační technologie jako prostředek ke zmírnění těchto pocitů a k lepšímu prožívání městského života,“ uvedl v tiskovém oznámení Michael Björn, ředitel výzkumného týmu oddělení Ericssonu.

V souvislosti s životem ve městě lidé často vyzdvihovali dostupnost restaurací, kaváren, zábavních podniků a trhů. Obyvatelé měst jsou společensky aktivnější a jejich sociální kruhy jsou širší než u lidí, kteří ve městech nežijí.

Jako negativní faktory byly zmiňovány davy lidí a doprava. Průzkum zjistil, že průměrná doba dojíždění v 13 velkoměstech činila dvě hodiny a dvacet minut denně. Michael Björn dodává: „Lidé jsou klidnější, pokud ví, jak dlouho jejich cesta potrvá, protože jim to umožní efektivněji využívat čas. Chytré telefony se při každodenním dojíždění stávají neocenitelným nástrojem.

„Známe-li způsoby, které lidé volí k dojíždění, můžeme díky tomu určit, které služby považují za nejprospěšnější. Například lidé, kteří dojíždějí na kole, by uvítali aplikace mapující cyklostezky. Cestující hromadnou dopravou by měli užitek z jízdních řádů a aplikací pro plánování cesty aktualizovaných v reálném čase. A řidičům vozidel by využití satelitní navigace s přístupem k dopravním údajům v reálném čase ušetřilo hodně času i stresu,“ uzavírá Björn.

Oddělení studující chování spotřebitelů oslovilo obyvatele 13 velkoměst, ve kterých žije celkem 100 milionů obyvatel. Úplná zpráva je k dispozici zde.

Zdroj: Ericsson








Úvodní foto: © ra2 studio - Fotolia.com

Komentáře