Dvě třetiny zákazníků e-shopů nedokončí nákup, část jde ale „přemluvit“ (VIVmail.cz)

Více než 68 % nakupujících nechá v e-shopu tzv. „opuštěný košík“, ale podle společnosti VIVmail.cz jde nejméně 8 % z nich přesvědčit, aby se vrátili. V kontextu české e-commerce těchto 8 % zákazníků představuje částku blížící se hodnotě 6,5 miliardy korun.

Dvě třetiny zákazníků e-shopů nedokončí nákup, část jde ale „přemluvit“ (VIVmail.cz)



Společnost VIVmail.cz upozorňuje, že více než dvě třetiny on-line nakupujících nedokončí svůj nákup a zanechají po sobě tzv. opuštěný košík. VIVmail.cz uvádí, že alespoň část těchto nákupů z nich přitom lze vhodnými postupy dotáhnout do úspěšného konce, což může v celkovém objemu české e-commerce znamenat příležitost k navýšení prodejů až o miliardové částky.

Ředitel VIVmail.cz Vladan Hejnic s odvoláním na analýzu Baynard Institute upozorňuje, že ačkoliv 68,6 % zákazníků nákup napřed nedokončí, nejméně 8 % z nich se po e-mailovém upozornění vrátí a nakonec nakoupí.

Podle údajů Asociace pro elektronickou komerci a portálu Heureka.cz utratili v roce 2015 Češi v internetových obchodech 81 miliard korun. VIVmail.cz upozorňuje, že tato částka se ve své podstatě rovná jedné třetině košíků, které byly dokončeny.

Znamená to tedy, že 8% potenciál představuje 6,48 miliard, které zatím leží na stole. Kdo bude umět pracovat se zákazníkem, který košík opustil, má šanci si z této hromádky uloupnout něco pro sebe,“ uvedl Vladan Hejnic.

Podle VIVmail.cz mohou e-shopy tyto zákazníky oslovit personalizovanou nabídkou.

V případě zákazníků, kteří zanechali opuštěný nákupní košík, dokážou chytřejší mailongové systém cíleně zaslat upozornění, které obsahuje nějaký další motivační benefit. Tím nemusí být nutně sleva, ale například dodatečné informace, recenze, doprava zdarma či jiné výhody.

Zdroj: VIVmail.cz








Úvodní foto: © Melpomene - Fotolia.com

Komentáře