Cloudové sítě a příležitosti k vyšším prodejům

Martin Bratičák, šéf partnerského kanálu společnosti Zyxel Communications pro střední a východní Evropu, ve svém textu popisuje, jakým způsobem mohou reselleři využít cloudové sítě k dosažení dalšího růstu (PR článek).

Cloudové sítě a příležitosti k vyšším prodejům



Cloud zažívá masivní rozmach. Důkazem jsou i poslední výsledky průzkumu agentury Gartner, podle nichž celosvětový trh s veřejnými cloudovými službami stoupne oproti roku 2015 o 16,5 %, a dosáhne hodnoty 204 miliard dolarů. Z nové a inovativní příležitosti, kterou cloud představoval ve svých počátcích, se stal standardní způsob šíření nových aplikací a služeb pro organizace.

Dalším fenoménem dnešní doby je obrovská transformace Wi-Fi. Boom bezdrátových zařízení společně s rostoucím počtem cloudových aplikací znamená, že každá organizace bez ohledu na svou velikost dnes potřebuje prvotřídní Wi-Fi sítě. Ubytovací a stravovací zařízení, nemocnice, velké veřejné prostory, školy i obchody. Ti všichni potřebují kvalitní a bezpečné sítě, aby dokázali splnit potřeby dnešních uživatelů.

V důsledku tohoto rozmachu sítě často pokrývají více lokalit, které nemají vlastní IT odborníky ani potřebné zkušenosti. Jak roste složitost provozu, centrálním IT oddělením často chybí kapacita na to, aby mohla síťová zařízení instalovat, nastavit, upgradovat a spravovat ve všech pobočkách. Ovšem přítomnost místních IT odborníků v každé pobočce by pro organizaci byla neúměrně nákladná.

Od IT oddělení se navíc očekává, že budou s nejnovějším vývojem v oblasti Wi-Fi držet krok navzdory omezeným finančním a personálním zdrojům. Z hlediska zajištění správné funkčnosti patří Wi-Fi mezi nejsložitější technologie, a proto se organizace stále častěji spoléhají na IT zkušenosti svých odborných partnerů.

Tento trend vede k výraznému a trvalému rozvoji Wi-Fi služeb řízených pomocí cloudu, přičemž organizace do podnikových aplikací stále častěji promítají svou bezdrátovou a kabelovou infrastrukturu. Podle zprávy společnosti IDC, publikované v roce 2014, dosáhne do roku 2018 celosvětový trh s podnikovými sítěmi WLAN hodnoty 2,5 miliardy dolarů.

Sítě řízené pomocí cloudu přinášejí organizacím několik podstatných výhod a současně otevírají nové příležitosti pro resellery. Řízení všech aspektů sítě (instalace, přístupu, zabezpečení, řešení problémů i analytiky) z jednoho místa eliminuje potřebu zaměstnávat lokální IT odborníky a současně umožňuje rychlé nasazení, škálovatelnost a redundanci.

Největší výhodou je, že koncový uživatel může jednoduše svěřit kompletní správu své sítě resellerovi, čímž mu odpadnou veškeré starosti s jejím každodenním řízením. Konfigurace přístupových bodů po jejich zapojení do elektrické sítě probíhá automaticky v cloudu, což zjednodušuje prvotní nasazení a rozšíření sítě. Instalace hardwaru tak nevyžaduje přítomnost techniků na místě, a to ve srovnání s tradičními postupy výrazně snižuje související náklady.

Navíc to znamená, že každý reseller, bez ohledu na svou velikost, může spravovat více lokalit a replikovat konfigurace identické pro různé lokality, takže k řešení problémů nejsou nutní další pracovníci ani zkušenosti. Výsledkem je ulehčení práce pro IT techniky a nižší náklady na jejich výjezdy k zákazníkovi.

Cloud dává každému resellerovi příležitost poskytovat zákazníkům lepší hodnotu a komplexně převrací tradiční obchodní model, protože přináší lepší řešení a lepší služby za lepší ceny. Poptávka po poskytovatelích řízených služeb (MSP) roste s tím, jak organizace hledají trvalou podporu pro své sítě z hlediska zabezpečení, bezdrátové konektivity, obnovy chodu a dalších IT funkcí.

Zavedením modelu pravidelného předplatného mohou reselleři jakožto MSP eliminovat nepředvídatelné výkyvy tržeb, které jsou obvykle spojeny s nákupními cykly IT řešení. Místo jednoho instalačního poplatku tak mají reselleři možnost poskytovat zákazníkovi služby průběžně, čímž se jim otevírají i další možnosti zvyšování tržeb, jako např. poskytování datových analýz a řízení výkonu.

Toto řešení resellerům poskytuje model, podle něhož zákazníci platí dle svého růstu, a zákazníkům dává větší kontrolu nad poplatky za licence. Přístup postavený na službách znamená, že zákazník vše potřebné získává v jednom balíčku, a tudíž se nemusí obávat složitých změn produktových ceníků, updatů softwaru, krátké životnosti produktů ani skrytých konzultačních poplatků, které jsou obvykle spojeny s nasazením Wi-Fi.

Poptávku po sítích řízených pomocí cloudu v současnosti ženou nahoru zejména malé a střední organizace. Důvodem je skutečnost, že kvůli nedostatečným interním zdrojům tito zákazníci obvykle vyžadují rozsáhlejší externí IT podporu. Současně však mívají nižší požadavky na infrastrukturu, což resellerům umožňuje mnohem jednodušeji nastavit rozsah nabízené podpory a flexibilně ji přizpůsobovat potřebám zákazníka.

Tuto flexibilitu ocení nejen malé a střední organizace, ale i samotní poskytovatelé řízených služeb, protože jim dává prostor určit silné i slabé stránky jejich sítí ještě předtím, než budou v této oblasti hledat a rozvíjet nové příležitosti.

Cloudové sítě jsou pro resellery velkou příležitostí, jak rychle rozšířit portfolio zákazníků, které dokáží obsluhovat, a současně získat trvalý zdroj příjmů, který může sloužit jako základ pro rozšíření jejich nabídky služeb. Díky automatické aktualizaci cloudových sítí a možnosti jejich řízení z jednoho místa lze lidské zdroje využívat mnohem efektivněji, což představuje další příležitosti k růstu.

Pro resellery, kteří chtějí nabízet vyšší přidanou hodnotu a přejít na model MSP, a pro poskytovatele řízených služeb, kteří chtějí zvýšit své tržby, může být cloud tou správnou volbou.

Zdroj: Zyxel Communications








Úvodní foto: ZyXEL

Komentáře