APEK: Vánoční tržby internetových prodejců vzrostou až o 4 miliardy Kč

Asociace pro elektronickou komerci (APEK) letos očekává růst vánočních prodejů zboží přes internet o 4 miliardy korun oproti loňskému roku. Co budou Češi nakupovat?

APEK: Vánoční tržby internetových prodejců vzrostou až o 4 miliardy Kč



APEK: Vánoční tržby internetových prodejců vzrostou až o 4 miliardy Kč. Foto: © nyul - Fotolia.comZatímco v loňském roce se na internetu prodalo zboží za 33 miliard korun, letos může podle APEK obrat internetových obchodů vzrůst až o 4 miliardy korun.

Češi již na internetu nekupují jen elektroniku, ale také běžné vánoční dárky. Letos však budou podle APEK nákupům dominovat tablety a chytré telefony, na nákupní nápor se e-shopy začaly připravovat a navyšují kapacitu svých skladů. Speciální slevové nabídky nebo jiné bonusy ale pro zákazníky o Vánocích údajně nechystají.

Cílit se vyplatí na muže

Češi nakupují na internetu s oblibou v průběhu celého roku, ale v předvánočním čase jejich zájem o elektronickou komerci sílí. Většinu nakupujících přitom v tomto období představují muži mezi osmnácti a čtyřiceti lety, kteří se tak zřejmě chtějí vyhnout stresu z přeplněných nákupních center,“ uvedl v tiskovém oznámení Jan Vetyška, výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci.

Muži si podle Vetyšky uvědomují úsporu času a jednoduchost: „ Uvědomili si, že internetové nakupování jim přináší řadu výhod, například rychlé dodání zboží až do domu nebo jednoduché srovnání cen konkurenčních obchodů. V průběhu roku je poměr mužů a žen nakupujících na internetu vyrovnaný.

Hity letošních Vánoc: smartphony a tablety

APEK zároveň předpovídá, že letos budou lidé na internetu nakupovat vedle běžných vánočních dárků hlavně drobnou elektroniku.

V předvánočním období bude vrcholit prodej chytrých telefonů a tabletů, zájem o toto zboží však stoupá i v průběhu celého roku. V kurzu bude také nákup malých domácích spotřebičů. Lidé si k Vánocům dopřejí například mikrovlnou troubu, kuchyňského robota a další praktické věci pro každodenní využití,“ odhaduje Vetyška.

Nejčastější částkou placenou za vánoční internetový nákup bylo loni cca 2 500 korun a letos by se tato cena neměla dramaticky lišit.

Expedice zboží prioritou při vánočních nákupech

Podle APEK se internetoví prodejci se již začali připravovat na očekávaný předvánoční nápor kupujících a navyšují kapacitu svých skladů, aby zkrátili dobu jeho expedice.

Asociace letos vydala také terminologii lhůt dodání zboží pro e-shopy, která brojí proti zavádějícím informacím ohledně dostupnosti zboží na skladě. Prodejci, kteří splňují parametry APEK, mohou získat certifikaci a nechat se uvést na webu www.certifikovany-obchod.cz.

Zdroj: APEK
Foto: © nyul - Fotolia.com








Úvodní foto: © nyul - Fotolia.com

Komentáře