Opticom: Nejlépe hodnocenou značkou kancelářských papírů je Xerox

Společnost Opticom International Research zveřejnila žebříček hodnocení značek kancelářských papírů za rok 2009, nejlépe dopadl Xerox. Kteří další velcí výrobci získali v indexu Opticomu body do první dvacítky žebříčku?



Žebříček sestavoval Opticom již po deváté a Xerox se pošesté za sebou umístil na prvním místě. Na druhém místě skončila se svým kancelářským papírem společnost HP a vůči roku 2007, kdy se průzkum konal naposledy, si o jedno místo polepšila. Třetí skončil výrobce Portucel Soporcel group se značkou Navigator. Papíry značky Impega za nimiž stojí výrobce Lyreco se tak posunuly z původního druhého místa v roce 2007 až na místo čtvrté.


Pořadí značek kancelářský papírů podle BEI indexu společnosti Opticom  za rok 2009

2009

2007

Značka

Výrobce

1

1

Xerox

Xerox

2

3

HP

HP

3

5

Navigator

Portucel Soporcel group

4

2

Impega

Lyreco

5

2

Lyreco*

Lyreco

6

4

Viking

Office Depot (Viking Direct)

7

14

Canon

Canon

8

6

Clairefontaine

Clairefontaine

9

12

Océ

Océ

10

8

Antalis

Antalis

11

10

Data Copy

M-real

12

7

Office Depot*

Office Depot

13

bez umístění

Evolve

M-real

14

9

Motif

PaperlinX

15

11

Discovery

Portucel Soporcel group

16

bez umístění

Plano

Papyrus

17

18

Double A Paper

Advance Agro

18

20

Ricoh*

Ricoh

19

bez umístění

Rainbow

Papyrus

20

15

Future

UPM

* - přejmenované značky


Nováčci v žebříčku

Ve dvacítce nejlepších se objevily hned tři nové značky. Lyreco nahradilo Impegu, Office Depot vystřídal Niceday a Nashutec se přejmenoval na Ricoh. Úspěch zaznamenal výrobce Papyrus, kterému se podařilo značky Plano a Rainbow prosadit na dalších trzích a obě se tak dostaly do žebříčku.

„Jako zastánce silného významu značek jsem rád, že vidím pozitivní vývoj u Navigatoru a vstup značek Plano a Rainbow do žebříčku. To potvrzuje, že investice pro budování značek nebyly zbytečné,“ komentoval výsledky Mikael Selling z Opticomu. „Pro tyto značky je velmi důležitý vztah se zákazníkem, který jim pomáhá udržovat a zlepšovat pozici a zároveň při případném ekonomickém zpomalení chrání jejich tržní podíl,“ dodal Selling.

Opticom sestavuje žebříček na základě vlastního BEI modelu – Brand Equity Index, který udává hodnotu značky a krom kvality samotných produktů zohledňuje i další faktory. Průzkumu se účastnilo více jak 4 000 profesionálních uživatelů z velkých i malých společností napříč sedmi evropskými státy (Německo, Francie, Velká Británie, Itálie, Španělsko, Nizozemí a Belgie).

Zdroj: Opticom International Research, Xerox, ChannelWorld







Komentáře