Konica Minolta rostla o 12 %, zisk přesáhl 70 milionů

ChannelWorld se v minulém týdnu zúčastnil setkání s novým ředitelem společnosti Konica Minolta Business Solutions Czech, Tomášem Bednářem. Ten představil hospodářské výsledky společnosti i další strategii výrobce na českém trhu.



Kinaca Minolta ohlásila navzdory náročnému období nárůst obratu i zisku.Konica Minolta zvedla obrat za rok 2009 na 1,25 miliardy Kč, což je nárůst o 12% oproti roku 2008. Celkový zisk společnosti narostl o více jak 100 % na 70,2 mil Kč (podle českých účetních standardů). Výsledky jsou vztaženy k fiskálnímu roku, tedy období od 1. 4. 2009 do 31. 3. 2010. Nepřímý prodej se na obratu podílel 20-25 procenty. Více než 40 % tvořily služby.

Pozitivní růstový trend obratu dosáhla Konica Minolta jen ve dvou evropských zemích a Česká republika byla kromě Maďarska jednou z nich,“ komentoval hospodářské výsledky Tomáš Bednář, nový generální ředitel společnosti. O změnách ve vedení firmy jsme vás již na ChannelWorldu informovali.

Konica Minolta se již několik let soustředí pouze na laserová zařízení a zákazníkům nabízí portfolio produktů od malých stolních tiskáren až po produkční stroje určené pro nasazení v tiskárnách či marketingových agenturách. Zatímco A4 laserové modely jsou dostupné prostřednictvím distribuční sítě, větší stroje a zejména řadu služeb nabízí výrobce napřímo.

Tomáš Bednář dále představil výsledky výrobce na českém trhu. V segmentu laserových multifunkčních zařízení (tiskárna, kopírka, skener, fax) si výrobce udržel z hlediska počtu prodaných kusů první místo – v barvě získal 40,3 % trhu, v černobílých strojích pak 27 %. V součtu v tomto segmentu v roce 2009 společnost prodala přes 4 600 tiskových zařízení.

V segmentu laserových tiskáren formátu A4 a A3, obsadila Konica Minolta 19 % v barevných a 6 % v černobílých strojích, což je třetí, respektive čtvrté místo na českém trhu.

V oblasti produkčních strojů dosáhla v tržních podílech prvního místa, a to jak v barevných tak černobílých strojích. Barevné produkční stroje Konica Minolta si ukrojili 29% tržní podíl, černobílé stroje pak vedou s 61% podílem na trhu. Celkově šlo o zhruba stovku strojů.

Strategie v nepřímém prodejním kanálu

Distribuční síť výrobce tvoří eD' system Czech a SWS. Na Slovensku jde o eD' system Slovakia a Agem SK. V obou zemích řady distributorů nedávno rozšířila také firma AT Computers.

Zatímco v oblasti služeb poskytovaných napřímo se chce výrobce více zaměřit na optimalizaci tiskových nákladů, v prodejním kanále další významné změny nechystá.

Od prvního června rozšíříme náš autorizovaný servis Dileris o firmu SIL Europe. Některým partnerům ze sítě Comfor chceme také umožnit nabízet některé naše služby. Žádné další změny aktuálně neplánujeme,“ uvedl Tomáš Bednář na dotaz ChannelWorldu.

O službách nového servisního partnera vás budeme informovat. Více informací o produktové nabídce v segmentu menších multifunkcí, kterým se v loňském roce dařilo zejména v retailu, najdete na webu Konica Minolta.

 

Zdroj: ChannelWorld, Konica Minolta







Komentáře