Cisco se omlouvá zákazníkům, z cloudové služby dělá volitelnou funkci

Klienti si stěžovali na automatický update firmwaru routerů a nový pravidla služby, která říkala, že Cisco může sledovat jejich vyžití internetu. Výrobce změnil rozhodnutí.

Cisco se omlouvá zákazníkům, z cloudové služby dělá volitelnou funkci



Cisco se omlouvá zákazníkům, z cloudové služby dělá volitelnou funkciCisco couvlo zpět se svou službou Cisco Connect Cloud a odstranilo ji jako výchozí nastavení pro správu svých Wi-Fi routerů Linksys řady EA poté, co se na něj sesypaly stížnosti zákazníků ohledně automatických updatů firmwaru a změny podmínek služby.

Výchozí metoda pro správu high-endových routerů Linksys byla změněna na tradiční nastavení a správu přes lokální síť, uvedlo Cisco na svém blogu.

Poté, co Cisco spustilo zhruba před týdnem on-line správu Cisco Connect Cloud, změnila se administrace routeru na internetovou službu jako výchozí. O chystané správě routerů z cloudu a aplikacích třetích stran si můžete přečíst v rozhovoru s Mohammadem Merajem Hodou na ChannelWorldu.

Někteří uživatelé routerů EA3500 a EA4500 si začali stěžovat na fórech, že Cisco updatovalo firmware jejich routerů přes noc a donutilo je přejít na cloudovou správu bez upozornění.

Možnost správy přes LAN byla dostupná, ale uživatelé si stěžovali, že jí scházela řada funkcí, které byly v předchozí verzi správy přes LAN k dispozici.

Změna pravidel bez upozornění? Cisco, to se nedělá

Nespokojení zákazníci se navíc podívali do podmínek použití služby Cisco Connect Cloud a zjistili, že zde Cisco uvádí, že může sbírat informace o použití služby včetně historie prohlížení internetu uživateli.

Podmínky zároveň obsahovaly informace o tom, že Cisco může sdílet „agregované a anonymní informace o zkušenostech uživatelů“ s třetími stranami.

Po stížnostech Cisco změnilo podmínky využití služby a umožnilo uživatelům downgradovat firmware v routerech na předchozí verzi a odhlásit automatické updaty.

Závazek a omluva zákazníkům Linksys

Cisco se ve článku na blogu dále zavázalo poskytovat jak cloudový, tak lokální software pro správu routerů.

Věříme, že nejasnosti v našich podmínkách poskytování služby přispěly k obavám mnoha zákazníků a omlouváme se za zmatení a nepříjemnosti, které to způsobilo,“ napsal Brett Wingo, viceprezident a generální ředitel společnosti Cisco Networking Home.

Cisco Connect Cloud a Cisco směrovače Linksys nesledují ani neukládání informace o tom, jak naši zákazníci používají internet a my klienty svévolně neodpojíme od internetu. Služba Cisco Service Cloud Connect nikdy nesledovala využití internetu zákazníky, ani tak nebyla navržena,“ dodává Wingo.

Zdroj: IDG News Service







Komentáře