Canon provedl s partnery výkop nové sezóny

Ve Wellness Hotelu Step se 22. 2. 2012 konala tzv. Canon Kick off, na kterém výrobce seznámil partnery s výsledky loňského roku a plány na rok 2012.

Canon provedl s partnery výkop nové sezóny



Úvodního slova se ujal Ladislav Paleček, managing director Canon CZ & SK. Miroslav Sýkora, retail channel director, uvedl, že navzdory přírodním katastrofám se retailu podařilo dosáhnout dobrých výsledků.

Úvodního slova se ujal Ladislav Paleček, managing director Canon CZ & SK, který partnerům připomněl nejdůležitější momenty Canonu v roce 2011 a kromě globálních výsledků představil také lokální data.

Výrobci se museli v loňském roce potýkat s řadou přírodních katastrof, z toho Canonu se dotklo březnové zemětřesení v Japonsku, záplavy v Thajsku ve čtvrtém čtvrtletí a požár továrny v prosinci.

Globálně Canon zaznamenal pokles tržeb o 4 % na 4,6 miliard dolarů. Zisk před zdaněním poklesl o pouze 0,8 % díky tomu, že výrobce snížil počet zaměstnanců o 3,7 %.

Canon CZ & SK dosáhl za rok 2011 obratu 114,3 milionů eur (3,7 % pokles). Divize CIG vydělala 83,2 milionů eur, divize BIG vygeneroval tržby ve výši 17,9 milionů eur (-15 %) a divize laserových tiskáren a MFP rostla v tržbách o 14 % na 13,2 milionů eur.

Výsledky lokálního retailu vzrostly nepatrně o 1 % a klasičtí partneři zaregistrovali propad o 6 %. Letos chce Canon dosáhnout v ČR a SR prodeje 130 milionů eur, tedy 15 % růstu vůči 2011.

Retailový kanál se u Canonu loni držel

Miroslav Sýkora, retail channel director, prezentoval informace pro retailové partnery. Podle něj se loni navzdory přírodním katastrofám podařilo dosáhnout dobrých výsledků, společně byly nastaveny základní pravidla investic (podpora produktů, marketing) a dotažena segmentace zákazníků pro e-tail, foto obchody a retail.

Miroslav Sýkora, retail channel director, prezentoval informace pro retailové partnery. Letos dochází ke změně ve správě prodejního kanálu Canonu, prodejny zaměřené na IT produkty především pro koncové spotřebitele se přesouvají pod retail management.

Klíčové elementy partnerské strategie pro rok 2012 představil Michal Petro, partner channel a distribution. V rámci partnerského kanálu se Canon chce letos zaměřit na SOHO a SMB, stěžejními produktovými skupinami jsou i-Sensys a kancelářská zařízení. Důraz chce Canon spolu s partnery v roce 2012 klást na řešení a služby a na nadstandardní podporu klíčových zákazníků.

Petro dále upozornil, že v průběhu roku 2012 budou u broadline distributorů dostupné velkoformátové tiskárny i DIMS produkty. Canon také zavede sledování sériových čísel, aby získal lepší přehled o toku prodaného zboží, a připravuje nový objednávkový a plánovací systém.

Podpora v byznysu

Za podnikové produkty a služby vystoupil Daniel Míka, office product business development, který oznámil, že Canon rozšířil tým pro oblast řešení a bude pravidelně pořádat „solutions day“, kde budou řešení prezentována partnerům i zákazníkům.

V oblasti B2B podpory prodeje Canon připravil akční ceny pro A4 a A3 MFP, ImageRunner Advance c2020i, trade-in program pro ImageRunner Advance C2020i/30i a click-charge pro řadu image Runner advance C50xx. Další akce jsou nachystány i pro tzv. light production, LFP (akční sady a cash back pro vybrané modely) a DIMS (demo program).

Sponzorství Eura aka podpora prodeje

Canon chystá jako hlavní sponzor fotbalového Eura 2012 rozsáhlou ATL kampaň, která poběží v březnu a dubnu. Pokud budete chtít využít logo Canon v kombinaci s logem Euro, zeptejte se svého key account manažera. Propagační materiály může vyrábět pouze Canon, nelze vytvářet vlastní

Radka Palánová, managerka korporátní a marketingové komunikace, představila připravovanou soutěž s produkty Pixma, i-Sensys, digitálními zrcadlovkami a kompaktními fotoaparáty, jejichž zákazníci budou po zodpovězení otázek na speciálním webu zařazeni do slosování o lístky na fotbalový šampionát a kopací míče.Radka Palánová, managerka korporátní a marketingové komunikace, představila připravovanou soutěž s produkty Pixma, i-Sensys, digitálními zrcadlovkami a kompaktními fotoaparáty, jejichž zákazníci budou po zodpovězení otázek na speciálním webu zařazeni do slosování o lístky na fotbalový šampionát a o kopací míče. Produkty označené samolepkou informující o soutěži půjdou do distribuce teprve nyní, akce se však stahuje i na všechny již naskladněné.

Milan Künstler, partner channel manager SDS, resellerům zopakoval podporu prodeje marketingovými aktivitami v rámci partnerského programu a připomenul také jednotlivé úrovně partnerství a certifikační proces. V rámci CPP 2012 můžete čekat nastavení nových bonusů, proběhnou celkem tři premier summity, jsou naplánovány certifikace a školení a větší investice do podpory v tendrech (především na řešení uniFlow).

Partneři zapojení do programu mohou počítat s růstovými bonusy, odměnami za odběr spotřebního materiálu a marketingovou podporou za odběr hardwaru. Z taktických bonusů Milan Künstler zmínil ještě možnost získat demo zařízení a projektovou podporu.

Po skončení oficiálního programu si partneři mohli vyfotit s Antonínem Panenkou, nechat si od něj podepsat fotku a následně strávit zbytek večera různými sportovními či fitness aktivitami.

Zdroj: ChannelWorld




Galerie




Komentáře