IDC ukazuje, jak nabídnout tiskárny do SMB

Agentura IDC zveřejnila studii, v níž doporučuje postup pro malé a střední firmy při posuzování jejich požadavků na tisk. Studie zároveň nepřímo nabízí obchodníkům prodejní argumenty.

IDC ukazuje, jak nabídnout tiskárny do SMB



Podle studie agentury IDC, která vznikla za podpory výrobce tiskáren OKI, je čas ve firmách podrobně zhodnotit současné tiskárny s ohledem na fakt, že novější modely nabízí vyšší rychlost a kvalitu tisku.

Studie poukazuje také na nižší provozní náklady moderních tiskáren oproti jejich předchůdkyním. Podle IDC dnešní modely obvykle spotřebují o 30 % méně energie a o 20 % méně toneru.

Reselleři mohou firmám položit otázku, jestli namísto starší robustní A4 tiskárny neposlouží lépe moderní A3 tiskárna, která nezabere o mnoho místa více, ale umožní tisknout více různých firemních dokumentů.

S přechodem na A3 tiskárnu souvisí i otázka dalšího využívání tiskových služeb externí firmy. S moderními tiskárnami mají firmy možnost vytvářet marketingové materiály svépomocí podle aktuální potřeby a bez nutnosti nechat zhotovit nějaké minimální množství výtisků.

Snižování a sledování nákladů, snižování ekologické zátěže

Podle studie IDC by malé a střední firmy měly důkladně zvážit celkové náklady na provoz tiskáren včetně spotřeby toneru, životnosti válce, spotřeby energie, cen údržby a servisních zásahů.

Při prezentaci ve firmách mají reselleři příležitost porovnat funkce pro snížení spotřeby energie u současných tiskáren zákazníka s aktuálně dostupnými modely. Snižování spotřeby energie vede nejen ke snižování provozních nákladů, ale i ekologické zátěže.

K úspoře nákladů a snížení ekologické zátěže přispějí funkce je implicitní černobílý tisk, tisk konceptů, a automatický oboustranný tisk. Všechny tyto funkce vedou ke snížení snížení spotřeby toneru anebo papíru.

Je třeba uvažovat o úsporách v horizontu pěti let, kdy obvykle dochází k obměně firemních tiskových zařízení,“ uvedl ve zprávě pro média Miroslav Tyburec, ředitel českého a slovenského zastoupení výrobce tiskáren OKI.

Další úrovní prodejní argumentace pro SMB je podle studie IDC také správa tisku a dozor nad ním. Výhodou mohou být funkce pro sledování využití tiskárny s identifikaci tisknoucího uživatele či oddělení, díky nimž lze zjistit, jak jednotliví zaměstnanci nebo jednotlivá oddělení tisknou efektivně nebo naopak nakolik při tisku plýtvají energií, tonerem, papírem i časem.

Zdroj: OKI






Úvodní foto: © Yuri Arcurs - Fotolia.com

Komentáře