Za dva roky Epson prodal v ČR a SR 28 tisíc tiskáren s inkoustovým tankovým systémem

19. 2. 2015
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: ChannelWorld
Epsonu a jeho partnerům se daří přesvědčit české a slovenské zákazníky o výhodách tankových inkoustových systému.

Téměř 28 tisíc tiskáren s inkoustovým tankovým systémem (ITS) se podařilo společnosti Epson dodat na český a slovenský trh za dva roky od jejich uvedení.

Od uvedení ITS na trh se narostla hodnota akcií Epsonu sedmkrát a za loňský rok firma zvýšila konsolidovaný obrat o 17,9 % na 9,7 miliard dolarů. Na tiskové konferenci to oznámil David Šedina, national sales manager pro ČR a SR.

Jak se Epsonu daří na českém a slovenském trhu ukazují statistiky IDC (viz obr. níže). I přes postupné nahrazování modelů s cartridgemi Epson dokázal posilovat svou pozici v inkoustových tiskárnách v průběhu roku 2014 jak v objemech tržeb, tak prodaných kusů.

Na konci roku 2014 činil podíl v objemu tržeb 28 %. Bez započtení byznysových inkoustových tiskáren (které Epson ještě letos uvede na trh) činil podíl v posledním kvartálu 30 % a u A3 modelů opět bez byznys tiskáren dokonce 56 %.


 Graf: Tržní podíl inkoustové tiskárny v ČR a SR 2013/2014

Graf: Tržní podíl inkoustové tiskárny v ČR a SR 2013/2014

Graf: Tržní podíl inkoustové tiskárny (bez firemních) v ČR a SR 2013/2014

Graf: Tržní podíl inkoustové tiskárny (bez firemních) v ČR a SR 2013/2014;

Graf: Tržní podíl inkoustové A3 tiskárny (bez firemních) v ČR a SR 2013/2014

Graf: Tržní podíl inkoustové A3 tiskárny (bez firemních) v ČR a SR 2013/2014

 Zdroj: Epson (data IDC)


 

Odlišný přístup k trhu

Marcel Divín, business sales manager CZ a SK, vysvětlil, že Epson potřeboval změnit myšlení zákazníků z hlavního zaměření na pořizovací cenu na TCO, tedy především na další provozní a celkové náklady, které uživatel vynaloží na tisk v následujících cca pěti letech.

Marcel Divín, business sales manager CZ a SKInkoustový tankový systém Epsonu má integrované velkokapacitní zásobníky a k nim uzpůsobené velkoobjemové lahvičky doplňovacího inkoustu.

Epson kromě velmi nízkých nákladů na tisk sází především na snadné doplňování inkoustu a udržení stejné kvality výstupu jako u klasických tiskáren při použití originálního spotřebního materiálu. Může přitom nabídnout záruky jako u běžných tiskáren.

Jak spočítat úsporu nákladů pro zákazníka?

Online kalkulátor je k dispozici na webu společnosti Epson. Umožňuje srovnat náklady na tisk s modely konkurenčních výrobců (laser i inkoust). Ukazuje vývoj nákladů na tisk podle počtu vytištěných stran.

Letos přijdou nové modely

Nejpopulárnějším modelem ITS tiskárny je v ČR Epson L355. Letos společnost chystá uvedení dalších zařízení s podporou Wi-Fi/Ethernetu a pokročilejší výbavou (duplex, přední podavač, dotykový displej). U nových tiskáren budou tanky pevně integrovány do těla zařízení.

bitcoin školení listopad 24

Na trh přijdou zařízení i pro vyšší objem tisku. Od dubna Epson uvede sedm nových modelů pro domácnosti a firmy. Očekávat můžete i nové kombinace typů inkoustů (černý pigmentový inkoust).

Podle Marcela Divína je cílem přesunout tato ITS zařízení i do firemního segmentu, kde by díky nízkým nákladům na tisk mohly nahrazovat velké stroje.

Zdroj: ChannelWorld, Epson

Čtěte dále

ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi