Výsledky BlackBerry oživuje podnikový software

Výnosy z licencování softwaru a hardwaru podnikům se staly světlým místem kvartálních výsledků.

Výsledky BlackBerry oživuje podnikový software



Společnost BlackBerry vykázala za první čtvrtletí výnosy z hardwarových a softwarových licencí ve výši 137 milionů dolarů, což znamená meziroční nárůst o 150 %.

Celkové výnosy však klesly z loňských 966 milionů na letošních 658 milionů dolarů. BlackBerry navíc vykázalo ztrátu 5 centů na akcii, což je o dva centy více, než předvídali analytici Wall Streetu.

Děláme pokroky v distribuci, ziskovosti produktů a dosahujeme solidního růstu v softwarovém byznysu… Na straně softwaru jsme očividně se čtvrtletím spokojení,“ uvedl ve webcastu CEO John Chen.

Za celý fiskální rok očekává Chen, že výnosy ze softwaru dosáhnou 500 milionů dolarů bez započtení dalších 100 milionů z BlackBerry Messengeru.

CEO navíc uvedl, že BlackBerry Enterprise Service 12 a Enterprise Mobility Management získávají řadu zákazníků, a to z řad vlád, nebo finančního sektoru. Jedním z nedávných klientů má být Royal Bank of Scotland.

Celkově mělo v tomto čtvrtletí BlackBerry získat 2 600 podnikových zákazníků, z toho 40 % mělo být nových, kteří ještě produkty BES nevyužívali.

Vzhledem k nedávným akvizicím, počítaje WatchDox, se BlackBerry snaží pokrýt všechny podnikové oblasti. Cílem firmy má být propojit vše s jednou platformou. WatchDox poskytuje zabezpečený podnikový software pro synchronizaci a sdílení souborů na mobilních a PC platformách.

BlackBerry navíc čerstvě uzavřelo dlouhodobou oboustrannou patentovou dohodu s firmou Cisco, která se vztahuje na všechny jejich produkty a technologie. Podmínky dohody nebyly zveřejněny.

Nejvíce BlackBerry stále vydělává na hardwaru

Ačkoliv se BlackBeery stále více soustředí na software, největší podíl výnosů (40 %) připadá hardwaru, který za první kvartál vydělal 658 milionů dolarů. Služby tvořily dalších 38 % a licencování technologií pak 21 %.

BlackBerry v prvním čtvrtletí prodalo kolem 1,1 milionu smartphonů s průměrnou prodejní cenou 240 dolarů.

Společnost se však chce stále více upínat na software. „Větší pozornost se v naší společnosti aktuálně upíná směrem k distribuci softwaru, a jsme nadšení z prodeje softwaru skrze operátory,“ uvedl Chan.

CEO předpovídá, že ve druhé polovině fiskálního roku by společnost měla být díky softwaru již zisková.

Zdroj: IDG News Service








Úvodní foto: BlackBerry

Komentáře