Bezprostředně po stanovení data spuštění Windows 10 začali velcí výrobci PC oznamovat své plány, jak nový systém zprostředkují svým zákazníkům. Nejkonkrétnější byly zatím Dell a HP.
První jmenovaná společnost uvede první zařízení s předinstalovanými „desítkami“ na trh již v den spuštění systému, tedy 29. 7. (v ČR později). Cílem Dellu je, aby zákazníci měli k dispozici co nejvíce notebooků a desktopů již během sezóny předcházející novému školnímu roku.
Vzhledem k možnosti bezplatného upgradu z Windows 7 a 8.1 chce Dell uživatelům pomoci i stávajícím uživatelům prostřednictvím instruktážních videí a zákaznické podpory.
Totéž udělá prostřednictvím speciální stránky i HP. Tato společnost zvolila trochu odlišný přístup než Dell v tom smyslu, že považuje celé své současné portfolio za připravené na Windows 10. Zákazníci proto podle HP mohou nakupovat již nyní a po 29. 7. pouze upgradovat na nový systém.
HP nespecifikovalo, kdy začne dodávat na trh PC s přímo předinstalovanými „desítkami“, očekává se však, že se podobně jako Dell bude chtít poprat o zákazníky v předškolní sezóně.
O svých plánech se zmínili i další výrobci, ale ani oni se nepodělili o konkrétní data. Lenovo uvedlo, že „v srpnu“ začne prodávat tablet ThinkPad 10 s novým systémem, Acer potvrdil, že začne nabízet zařízení s Windows 10 „brzy po uvedení“ systému, Toshiba představí notebooky s předinstalovaným systémem „později během léta“.
Microsoft zároveň představil ceny Windows 10 pro ty uživatele, kteří z nějakého důvodu nebudou mít nárok na bezplatný upgrade. Základní edice Windows 10 Home bude stát 119 dolarů, pokročilejší Windows 10 Professional dostaly cenovku se 199 dolary.
Zdroj: IDG News Service