Umí vaši prodavači poradit zákazníkům? Pro 74 % nakupujících je to klíčová vlastnost

Schopnost kvalifikovaně pomoci je pro zákazníky mnohem důležitější než například to, jak je prodavač oblečený. To, co si zákazníci u prodavačů nejvíce přejí, jim u nich však zároveň nejvíce chybí.

Umí vaši prodavači poradit zákazníkům? Pro 74 % nakupujících je to klíčová vlastnost



Výzkum prováděný společností MasterCard na Slovensku v rámci ankety MasterCard Obchodník roka ukázal, jaké vlastnosti má podle zákazníků ideální prodavač.

Pro bezmála polovinu zákazníků je důležité, aby byl prodavač ochotný a měl slušné vystupování, ovšem téměř tři čtvrtiny se shodly, že prodavač má být schopný kvalifikovaně poradit.

Jak však vyplývá z dotazů na vlastní zkušenosti zákazníků, právě tato nejvíce poptávaná schopnost prodavačům nejčastějí chybí. Shodla více než polovina respondentů (53 %) a jen o několik procentních bodů méně (49 %) zákazníků uvedlo, že prodavači nebývají k dispozici, když je jich třeba.

Nakupujícím dále vadí, když jsou prodavačí neochotní, nebo naopak příliš vlezlí. Naopak to, jak je prodavač oblečený, je prioritou jen pro 6 % zákazníků a pouhá 2 % mají v tomto ohledu negativní zkušenost.

Zdroj: MasterCard, Incoma GfK









Úvodní foto: © .shock - Fotolia.com

Komentáře