Tržby Avastu v roce 2014 rostly o 51 %, resellery k tomu nepotřeboval

Hlavní mantrou tržní strategie společnosti Avast je poskytování bezplatných produktů domácnostem i firmám s možností převedení na placené licence a prodej doprovodných služeb. Proč tedy má stále partnerský program?

Tržby Avastu v roce 2014 rostly o 51 %, resellery k tomu nepotřeboval



Avast Software, tvůrce PC a mobilního zabezpečení utržil v loňském roce 217 mil. dolarů, což představuje meziroční nárůst o 51 %, přitom EBITDA dosáhl 154 mil. dolarů. Česká republika se na tržbách podílí necelým procentem.

Složená meziroční míra růstu tržeb v letech 2008 až 2014 činila 54 %, v případě zisku před započtením úroků, daní a odpisů (EBITDA) pak 57 %.

Graf:  Vývoj tržeb a EBITDA společnosti Avast, 2010-2014

Avast: Vývoj tržeb a EBITDA v letech 2010-2014

Zdroj: Avast


Počet nových uživatelů v roce 2014 vzrostl o 30 milionů na celkových 233 milionů. V ČR měl Avast v březnu 2,5 milionu uživatelů a svůj podíl odhaduje na 51 %.

Graf: Vývoj počtu uživatelů řešení Avast

Počet uživatelů řešení Avast

Zdroj: Avast


Na dotaz ChannelWorldu, jak je tržní podíl vypočítán, odpověděl CEO společnosti Vince Steckler, že při výpočtu tržního podílu se neorientují podle čísel agentur, jako je GfK, které měří čísla prodejců. Avast bere v potaz počet prodaných PC form faktorů od IDC a Gartneru a porovnává je se svou instalovanou bází.

Z pohledu produktových segmentů tvoří 69 % prodejů Avastu ochrana koncových uživatelů, 6 % ochrana firem, 23,5 % platformní řešení a 1,5 % mobilní ochrana (celosvětově).

Do firemního segmentu bez resellerů?

Letos chce Avast dále navyšovat uživatelskou základnu Windows i mobilních zařízení a především ukousnout z trhu firemní bezpečnosti skrze freemium model.

Vince Steckler na tiskové konferenci v Praze zdůraznil, že většina konkurentů Avastu prodává přes prodejní kanály, které berou velkou část marže.

V rámci freemium prodeje se však Avast dokáže dostat k podstatně širší základně uživatelů bez potřeby prostředníků, uvedl Steckler. To firmě dovoluje také udržovat vyšší ziskovost.

Model, kdy je základní verze dostupná všem zdarma a další funkce a nadstandardní podpora jsou dispozici v rámci placení sady, nyní Avast aplikuje i na segment malých a středních firem.

Budeme první firma na světě, která bude distribuovat spravovanou bezpečnost zdarma,“ uvedl Vince Steckler k novému řešení, které je plně řízené a spravovatelné z cloudu.

ChannelWorld proto zajímalo, jaký dopad to má na lokální partnery a distributora, kterým je Alwil Trade.

Vince Steckler, CEO, AvastVince Steckler odpověděl, že partnerský program nadále platí. „Pro channel partnery je u bezplatného zabezpečení nejdůležitější přístup k platformě pro správu,“ uvádí Vinc a blíže vysvětluje:

Naše nové firemní řešení obsahuje prostředí cloudové správy. Reselleři můžou svým zákazníkům poskytovat bezplatný i placený produkt a spravovat jej na dálku za poplatek. Stejně tak přes platformu mohou distribuovat některé z dalších řešení nad platformou bezplatných produktů.

Tuto strategii u Avastu podle Stecklera využívají především MPS, tedy poskytovatelé spravovaných služeb. Pro tradiční resellery zde však zjevně prostor příliš není.

Plánovaný personální růst

Avast v loňském roce přijal více než 150 nových zaměstnanců, čímž jejich celkový počet zaokrouhlil na 500. Společnost plánuje v této expanzi pokračovat i nadále a letos přijmout více než 200 dalších
odborníků.

Převážná většina těchto nových pozic se bude otevírat v Praze, kde v tuto chvíli pracuje více než 90 % zaměstnanců společnosti.

Zdroj: ChannelWorld, Avast








Úvodní foto: ChannelWorld

Komentáře