Stručné tipy z ShopCampu 2015 pro kampaně, personalizaci a analytiku v e-shopech

Společnosti ShopSys a Shoptet uspořádaly v sobotu 17. 10. druhý ročník konference ShopCamp. Co zaznělo v přednáškovém sálu Fakulty architektury ČVUT?

Stručné tipy z ShopCampu 2015 pro kampaně, personalizaci a analytiku v e-shopech



Během 9 přednášek a 5 workshopů na konferenci ShopCamp 2015 získali účastníci rady, jak provozovat e-shop a zlepšit jeho propagaci, ale přišli si také na informace o českém trhu e-commerce.

V úvodní přednášce Tomáš Braveman z Heureka.cz uvedl, že z celkového obratu e-commerce nejvíce ukrajují mobilní telefony (24,1 %) a bílá technika (20 %).

V dalších přednáškách se čeští odborníci zaměřili na rady v on-line marketingu. Marek Prokop e-shopaře upozornil, že když vypnou všechny kampaně, musí zlepšovat IT a logistiku, tedy příjemný nákup a rychlé doručení.

Jana Nádvorníková kromě věnování se PPC reklamám zdůraznila, že základem je přehledný e-shop, ve kterém se zákazník neztratí. Výrazně doporučovala také úzkou spolupráci mezi majitelem e-shopu a PPC specialistou.

Eliška Vyhnánková pak radila, jak pracovat s Facebookem a upozornila, že Facebook má na reálného uživatele „milion impulzů a jak lépe cílit reklamu přímo pro něj“.

Miroslav Uďan, Shoptet (vpravo)

Zdroj: Shoptet, ShopSys

Dopolední přednášky uzavřel Jan Kvasnička, odborník na UX, jehož vystoupení se zabývalo personalizací, která nemá být jen o zobrazení výpisu prohlédnutých produktů.

S personalizací byste měli pracovat, například i přes prázdný košík můžete zákazníka navést zpět do e-shopu. Poradil také, že můžete použít geolokaci pro doporučení místa odběru.

Pavel Ungr, specialista na SEO, e-shopařům připomenul důležitost analýzy klíčových slov, bez které „nelze postavit e-shop s dobrou strukturou“. Současně však upozornil, že na prvním místě je vždy zákazník, který se musí v obchodě cítit dobře a orientovat se v něm.

Jan Tichý z Medio Interactive hovořil o přemíře dostupných analytických nástrojů. Nenechte se při rozhodování zahltit nepotřebnými informacemi. Podle jeho zkušenosti stačí mít 4-5 reportů se správnými čísly.

Ondřej Tomek dal přítomným na ShopCampu návod jak oslovit případné investory a co si dát pozor. Jedním ze základních signálů možného úspěchu projektu je podle něj nadšení. To se dá přeložit i jako schopnost vytrvat v horších dobách.

Upozornil také na výrazný rozdíl v jednání a záměrech investora, pokud do projektu vkládá své peníze nebo prostředky získané od dalších subjektů.

Při výběru přednášejících jsme chtěli účastníkům přinést jak zajímavé informace, tak i rady. Věřím, že se nám to povedlo, přednáškový sál i workshopy byly obsazené do posledního místa. Videa všech přednášek budou v horizontu několika dnů na webu,“ uvedl v oznámení Miroslav Uďan, CEO společnosti Shoptet.

Video z ShopCampu 2015

Zdroj: Shoptet, Shopsys








Úvodní foto: ShopSys, Shoptet

Komentáře