Retail potvrzuje: Po dvou týdnech Samsung Galaxy S7 válcuje prodeje staršího S6

Čísla velkých českých e-tailů a retailů ukazují, že smartphone Galaxy S7 je výrazně úspěšnější než jeho předchůdce.

Retail potvrzuje: Po dvou týdnech Samsung Galaxy S7 válcuje prodeje staršího S6



Za první dva týdny prodeje se vlajková loď smartphonů společnosti Samsung těší násobně většímu zájmu, než tomu bylo u jeho předchozí generace.

Samsung Galaxy S7 se začal prodávat 14. 3. 2016. Už během předobjednávek mohli prodejci odhadnout zájem o novinku.

Velké české e-taily a retaily na dotaz ChannelWorldu odpověděly, že prodeje Galaxy S7 v prvních dvou týdnech od uvedení byly až čtyřikrát vyšší v porovnání s prodeji staršího S6 ve stejném období v roce 2015.

Mezi e-taily potvrzuje mimořádný zájem např. Alza.cz. „Oproti stejnému období se jich prodalo téměř o 140 % více než předchozí S6,“ odpověděl Karel Kučera, ředitel marketingu Alza.cz.

Ještě větší meziroční (procentuální) růst objednávek (avšak pro oba modely S7 a S7 Edge) zaznamenalo CZC.cz.

Za první dva týdny prodejů si zákazníci CZC.cz objednali čtyřikrát více smartphonů Samsung Galaxy S7 a S7 Edge, než tomu bylo ve stejném období po zahájení prodejů šesté generace těchto mobilních telefonů,“ uvedl Tomáš Pilský, obchodní ředitel CZC.cz.

Z retailových řetězců Datart zaznamenal v prvních 14 dnech dvounásobný prodej Galaxy S7 oproti jeho předchůdci S6.

Tisková mluvčí Iva Pavlousková pak vysvětluje, co mohlo prodeje tolik podpořit: „V prodeji určitě pomohla akce, kdy v rámci předobjednávky S7 dostali zákazníci zdarma brýle pro virtuální realitu Samsung Gear VR. Právě brýle pro virtuální realitu budou podle nás novým hitem hlavně o Vánocích, loni to byly drony.“

Podle sítě Euronics za první dva týdny prodejci elektroniky hlásí o 75 % vyšší prodeje chytrých telefonů Galaxy S7 než se za stejné období prodalo jeho předchůdce.

První dny jsou nejdůležitější. Na nich se ukáže, jak velká poptávka na trhu je a zda výrobce novým modelem upoutal. Například loňský model S6 byl ve srovnání s S5 prodejně úspěšnější o pouhých 10 %. Takže to letos vypadá, že nový S7 má naději zapsat se mezi kultovní S2 a S3, jejichž prodeje pokořily i dlouho vedoucí iPhone,“ vysvětlil mluvčí Euronics Marek Ingr.

Chtějí lidé S7 nebo S7 Edge?

Podle statistik prodejců je větší zájem o zlaté verze a lépe se prodává také unikátní model S7 Edge se zakulacenou hranou displeje.

Nejvíce se prodává vyšší verze S7 Edge, která je v ceně zhruba od necelých 23 tisíc korun. Nejžádanější barvou je zlatá, teprve pak černá a na třetí pozici bílá,“ vysvětlil produktový manažer Kasa.cz Petr Štursa.

Potvrzuje to také Iva Pavlousková z Datartu: „Nejvíce zákazníci nakupují Samsung S7 Edge ve zlaté barvě, následuje černá a bílá je na posledním místě. Klasický Samsung S7 se u nás prodává oproti verzi Edge daleko méně (zhruba o 30%).

Karel Kučera z Alza.cz dodává, že v nejžádanější barvě se o prvenství pere černá se zlatou.

Nedojde jim dech?

Euronics očekává, že růst prodejů špičkového smartphonu Samsung by měl pokračovat až do konce dubna, pak pozvolna opadne a ustálí se.

S tím se bude vyvíjet i prodejní cena, která by podle očekávání retailera měla začít pozvolna klesat až v druhé polovině letošního roku.

Jaké predikce má největší český e-tail? „Podle našich očekávání by se měl Samsung Galaxy S7 v nejbližších dnech probojovat do top 10 nejprodávanějších mobilních telefonů u Alzy,“ dodává Karel Kučera z Alza.cz.


Zdroj: ChannelWorld, Euronics; data od Alza.cz, CZC.cz, Datart








Úvodní foto: Samsung

Komentáře