Projektor do 15 tisíc má u Čechů šanci nahradit televizor (Epson)

10. 9. 2015
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Maksim Šmeljov - Fotolia.com
Čtvrtina dotázaných Čechů by při stejné ceně upřednostnila projektor před televizorem. Ukazuje to průzkum společnosti Datank pro Epson.

Výsledky průzkum společnosti Epson ukázaly, že téměř čtvrtina populace by ve stejné cenové relaci upřednostnila projektor před televizorem. Výsledky průzkumu společnosti Datank prezentoval business account manager společnosti Epson Europe Roman Vejražka na tiskové konferenci v Praze.

Dotazování probíhalo metodou CAWI na vzorku 1 000 respondentů (50 % žen a 50% mužů ve věku 18-64 let).

Podle zjištění Epsonu již 15 % českých domácností (z řad respodnentů) vlastní nějaký projektor. Mazi důvody, proč by čtvrtina dotázaných upřednostnila projektor před televizorem, patří kvalita a velkost obrazu, flexibilita a úspora místa.

U úhlopříčky 43‘‘ a více zvažuje nákup projektoru více než čtvrtina (26 %) respondentů. Nadpoloviční většina (58 %) by zvažovala koupit projektoru do 15 tisíc korun a více než desetina (11 %) pak v ceně 15-25 tisíc korun.

Průzkum ukazuje, že rozhodující je při nákupu cena, dále životnost lampy, projekční vzdálenost a na čtvrtém místě barevný světelný výstup. Pro více než třetinu respondentů je důležitá také možnost bezdrátové připojení.

Poté, co byl respondentům vysvětlen rozdíl, by se jich více než polovina (58 %) rozhodla pro projektor LCD technologií před DLP.

Roman Vejražka také upozornil, že většina zákazníků neví, jaký je u projektorů rozdíl mezi bílým a barevným světelným výstupem. Přitom se tyto hodnoty mohou u projektorů výrazně lišit. Barevný světelný výstup může podle Epsonu dosahovat čtvrtiny udávaného bílého výstupu. Vejražka proto doporučuje hledat oba parametry svítivosti. Více informací naleznete např. na www.colourlightoutput.com.

bitcoin školení listopad 24

Je třeba brát také v potaz, že papírově udávaná svítivost projektoru v průběhu času klesá. Za dobu udávané životnosti lampy může klesnout na 50 %.

Průzkum také zjišťoval nejčastější využití projektorů. Nejčastěji by respondenti projektor využili pro sledování filmů, promítání fotografií, sledování sportu, hraní her a sledování klasického TV obsahu.

Zdroj: Epson

Čtěte dále

Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Canalys: Trh chytrých náramků a hodinek vyrostl o 3 %, o trůn se dělí Apple s Xiaomi
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Výkonné monitory Philips pro práci a videokonference
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Obchodní rozchod, Ingram Micro ukončuje spolupráci s Broadcomem
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
Náplně do tiskáren: alternativy hroutí výnosný byznys
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
MMD si nachystalo nové monitory pro náročné spotřebitele, profesionály i hráče
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě
ComSource: Čtvrtinu dat posílaných z mobilu na internet tvoří obsah na sociální sítě