Podle českých internetových uživatelů mají e-shopy kvalitnější služby než kamenné prodejny

Vyplývá to z výsledků průzkumu společností NMS Market Research a Heureka.cz mezi 6 000 uživateli internetu.

Podle českých internetových uživatelů mají e-shopy kvalitnější služby než kamenné prodejny



Agentura NMS Market Research a nákupní rádce Heureka.cz provedli výzkum, který porovnával spokojenost se službami elektronických a kamenných obchodů v ČR.

Výsledky ukazují, že zákazníci jsou spokojenější s e-shopy. Jejich služby jsou uspokojující pro více než dvě třetiny (67 %) nakupujících, zatímco s úrovní služeb kamenných prodejen je spokojeno pouze 43 % respondentů.

Služby e-shopů častěji hodnotí kladně ženy, kterých je 69 % oproti 66 % mužů,“ uvedl k výsledkům průzkumu Tomáš Braverman, ředitel nákupního rádce Heureka.cz.

Na nakupování v e-shopech zákazníci oceňují úsporu času a peněz. Stále častěji si za kvalitní servis e-shopů připlatí na ceně. Navíc, pro mnoho zákazníků je příjemné, že mohou nakoupit kdykoliv a kdekoliv. V kamenných obchodech k tomu nemusí vždy mít prostor,“ dodal.

Nejvíce spokojených zákazníků e-shopů je mezi lidmi ve věkové kategorii 31–40 let a obyvateli Plzeňského kraje. Zvláštostí je, že se službami e-shopů je spokojeno 70 % uživatelů nad 60 let.

Při nákupu v kamenných obchodech jsou naopak v porovnání se ženami spokojenější muži.

Spokojenost s nákupem v kamenných obchodech vyjádřilo 47 % mužů oproti 39 % žen,“ uvedl Michal Osuský z agentury NMS Market Research.

Naprosto neodpovídající servis v kamenných obchodech uvedlo 9 % respondentů, v e-shopech pouze 2 %.

Průzkumu se zúčastnilo přes 6 000 internetových uživatelů. Vzhledem k tomu, že všichni respondenti byli aktivními internetovými uživately, výsledky velmi pravděpodobně neodpovídají názoru celkové populace.

Zdroj: NMS Market Research








Úvodní foto: © jamdesign - Fotolia.com

Komentáře