Oracle kupuje výrobce softwaru Responsys za 1,5 miliardy dolarů

Oracle se připravuje k akvizici výrobce softwaru pro B2C marketing, společnosti Responsys, s cílem lépe obstát v konkurenci nabídek firem, jako jsou Salesforce.com a Microsoft.

Oracle kupuje výrobce softwaru Responsys za 1,5 miliardy dolarů



Představenstvo společnosti Responsys akvizici firmou Oracle odsouhlasilo. Obchod by měl být dokončen v první polovině příštího roku. Ještě jej však musí odsouhlasit akcionáři.

Kombinace technologií společností Oracle a Responsys by měla umožnit marketingovám ředitelů řídit B2C a B2B kampaně z jednoho místa.

Produkty Responsys pomáhají společnostem řídit marketingové kampaně napříč různými kanály (e-mail, web, sociální média apod.). Kampaně lze ladit podle konkrétních preferencí zákazníka. Software Responsys zároveň umožňuje vystavět profil zákazníky a analyzovat efektivitu kampaní.

Nákup jako ochrana

Ačkoliv to v oficiálním oznámení nezaznělo, Oracle chce Responsys pravděpodobně proto, aby předešel akvizici některého z dalších hráčů.

Nedávno společnost koupila výrobce marketingového softwaru Eloqua za 871 milionů dolarů a v říjnu akvírovala firmu Compendium, dodavatele softwaru pro obsahový marketing.

Konkurenční Salesforce.com vynaložil letos na nákup společnosti ExactTarget 2,5 miliardy dolarů. Microsoft investovat do spolupráce s MarketingPilotem již v roce 2012.

Ještě se tedy může stát, že některý z konkurentů zkusí nabídku Oraclu přehodit. CEO Salesforce.com Marc Benioff přiznal, že akvizice ExactTargetu přišla po nabídkovém souboji s konkurenty a jsou z konečného výsledku nadšeni.

Zdroj: IDG News Service








Úvodní foto: Oracle, Responsys

Komentáře