Hlavní navigace

Oracle Day 2013: Deset aktuálních otázek, které řeší ředitelé IT

13. 11. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Matěj Čuchna
Na konferenci Oracle Day v Praze zaznělo deset největších otázek, kterými se v současnosti zabývají šéfové IT ve velkých firmách. Najdou se v nich obchodní příležitosti pro prodejce a poskytovatele služeb?

Společnost Oracle uspořádala v Praze každoroční konferenci Oracle Day, na níž se ohlížela za uplynulým rokem a nastínila nejbližší budoucnost IT odvětví.

Alfonso di Ianni, víceprezident společnosti pro region ECEMEA, v úvodním vystoupení zdůraznil, že IT se v současnosti nachází „uprostřed změny vedené už nikoliv korporacemi, nýbrž zákazníkem.“ Na konci procesu se podle něj může nacházet „změna paradigmatu“ a zcela nový svět stojící na sociálních sítích.

Emancipovaný zákazník

Vliv sociálních sítí se podle Alfonsa di Ianniho bude stupňovat a zároveň bude strmě růst mobilita (podobně to vidí například prognóza společnosti Ericsson). Tyto faktory se budou podílet – a jistě se již podílí – na vzniku nového druhu zákazníka, který bude díky dostupným nástrojům mocnější a logicky bude mít i vyšší nároky.

Prostřednictvím sociálních sítí budou zákazníci například mít moc přivádět podniky ve velmi krátké době k bankrotu. Zároveň nebudou chtít hlásit své osobní údaje recepčnímu, když se budou chtít ubytovat v hotelu. Budou chtít, aby je hotel již ve dveřích vítal jejich jménem.

Deset výzev pro CIO

Alfonso di Ianni následně uvedl deset nejzásadnějších otázek, jimiž se v současnosti zabývají IT ředitelé. Seznam si podle svých slov vytvořil na základě četných rozhovorů s manažery na pozici CIO po celém světě. Jsou to:

  1. Zjednodušení IT a transformace nákladů.
  2. Využití technologií sociálních sítí a médií.
  3. Plné využití business intelligence prostřednictvím nových technologií.
  4. Sjednocení front a back office do jednotné customer office.
  5. Renovace IT vybavení do parametrů vyhovujících současným možnostem.
  6. Upgrade cloudové strategie na nástroj pro obchodní transformace.
  7. Transformace velkých dat z „polotovarů“ na konkrétně využitelné koncepty.
  8. Pojetí pozice chief information officer jako chief acceleration officer.
  9. Ohnutí křivky hodnoty podle principu více inovace – méně integrace.
  10. Rozhodování, zda je na prvním místě mobilita, cloud nebo sociální sítě.

 

Channelworld_ozveny

Jisté je, že u většiny z těchto výzev budou IT ředitelé potřebovat podporu partnerů z ICT komunity.

Zdroj: ChannelWorld

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

GFI Software: Úspěšnost útoků zvyšuje podceňování hrozeb i neopatrnost uživatelů
GFI Software: Úspěšnost útoků zvyšuje podceňování hrozeb i neopatrnost uživatelů
Reportáž: Dusíková show a spousta novinek na eD Expo 2024
Reportáž: Dusíková show a spousta novinek na eD Expo 2024
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
3D tisk – jaké jsou náklady na 3D tisk?
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
AMD kupuje Nod.ai, posílí možnosti open source softwaru pro umělou inteligenci
Své finance můžete řídit kompletně z mobilního telefonu. Jak na to?
Své finance můžete řídit kompletně z mobilního telefonu. Jak na to?
IDC: Dodávky nositelné elektroniky by příští rok mohly růst dvouciferně
IDC: Dodávky nositelné elektroniky by příští rok mohly růst dvouciferně