Oracle Day 2013: Deset aktuálních otázek, které řeší ředitelé IT

Na konferenci Oracle Day v Praze zaznělo deset největších otázek, kterými se v současnosti zabývají šéfové IT ve velkých firmách. Najdou se v nich obchodní příležitosti pro prodejce a poskytovatele služeb?

Oracle Day 2013: Deset aktuálních otázek, které řeší ředitelé IT



Společnost Oracle uspořádala v Praze každoroční konferenci Oracle Day, na níž se ohlížela za uplynulým rokem a nastínila nejbližší budoucnost IT odvětví.

Alfonso di Ianni, víceprezident společnosti pro region ECEMEA, v úvodním vystoupení zdůraznil, že IT se v současnosti nachází „uprostřed změny vedené už nikoliv korporacemi, nýbrž zákazníkem.“ Na konci procesu se podle něj může nacházet „změna paradigmatu“ a zcela nový svět stojící na sociálních sítích.

Emancipovaný zákazník

Vliv sociálních sítí se podle Alfonsa di Ianniho bude stupňovat a zároveň bude strmě růst mobilita (podobně to vidí například prognóza společnosti Ericsson). Tyto faktory se budou podílet – a jistě se již podílí – na vzniku nového druhu zákazníka, který bude díky dostupným nástrojům mocnější a logicky bude mít i vyšší nároky.

Prostřednictvím sociálních sítí budou zákazníci například mít moc přivádět podniky ve velmi krátké době k bankrotu. Zároveň nebudou chtít hlásit své osobní údaje recepčnímu, když se budou chtít ubytovat v hotelu. Budou chtít, aby je hotel již ve dveřích vítal jejich jménem.

Deset výzev pro CIO

Alfonso di Ianni následně uvedl deset nejzásadnějších otázek, jimiž se v současnosti zabývají IT ředitelé. Seznam si podle svých slov vytvořil na základě četných rozhovorů s manažery na pozici CIO po celém světě. Jsou to:

  1. Zjednodušení IT a transformace nákladů.
  2. Využití technologií sociálních sítí a médií.
  3. Plné využití business intelligence prostřednictvím nových technologií.
  4. Sjednocení front a back office do jednotné customer office.
  5. Renovace IT vybavení do parametrů vyhovujících současným možnostem.
  6. Upgrade cloudové strategie na nástroj pro obchodní transformace.
  7. Transformace velkých dat z „polotovarů“ na konkrétně využitelné koncepty.
  8. Pojetí pozice chief information officer jako chief acceleration officer.
  9. Ohnutí křivky hodnoty podle principu více inovace – méně integrace.
  10. Rozhodování, zda je na prvním místě mobilita, cloud nebo sociální sítě.

 

Jisté je, že u většiny z těchto výzev budou IT ředitelé potřebovat podporu partnerů z ICT komunity.

Zdroj: ChannelWorld








Úvodní foto: Matěj Čuchna

Komentáře