O velké úhlopříčky monitorů je zájem, AOC a Philips z toho těží

Oběma značkám se podle MMD, které je vyrábí, dařilo především v segmentu monitorů větších jako 23 palců, který zabírá více než polovinu evropského trhu s monitory.

O velké úhlopříčky monitorů je zájem, AOC a Philips z toho těží



Značky AOC a Philips v součtu překonaly tempo růstu trhu monitorů, který celkově vyrostl na roční bázi o 12 procent. Uvádí to vyrábějící společnost MMD v oznámení médiím.

V součtu měly obě značky dosáhnout na evropském trhu počítačových monitorů téměř 15% podílu.

Poptávka na trhu monitorů se postupně přesouvá k větším uhlopříčkám. Podle posledních výsledků analytické společnosti Context vyrostl segment monitorů s úhlopříčkou 23palců a větších ve třetím čtvrtletí 2015 meziročně o více než 12 %.

Monitory AOC a Philips v tomto segmentu zaznamenaly růst na roční bázi o víc než 16 %.

Z pohledu celkového evropského trhu PC monitorů dosáhl kombinovaný podíl obou značek AOC a Philips ve třetím kvartálu téměř 15 %, což znamená celkový nárůst podílu na trhu o více než 26 procent.   

Tříciferný růst v ČR a SR

Na česko-slovenském trhu podle MMD dosáhl tržní podíl monitorů AOC a Philips téměř 29 %. Přitom ve stejném čtvrtletí o rok dříve činil 19 %.

Samotné AOC má být jedničkou na trhu s podílem blížícím se 20 procentům. To představuje meziroční nárůst o 150 %.

Největší podíl na tomto výsledku má právě segment monitorů s většími úhlopříčkami, který vyrostl na celém trhu o 40 %.

AOC a Philips dohromady zaznamenaly v tomto segmentu nárůst o více než 230 %.

Východoevropský trh táhne

Obecně MMD uvádí, že výsledky obou značek táhne trh ve východní Evropě, kde jejich podíl vyrostl z přibližně 18 procent na téměř 27 procent.

Philips samostatně rostl v posledním čtvrtletí o více než 50 % a díky tomu se s téměř 16% podílem na trhu stal jedničkou. AOC narostlo o více než 40 %, což mu vyneslo třetí příčku na východoevropském trhu monitorů.

Zdroj: MMD








Úvodní foto: MMD

Komentáře