Nový DirectX má u Windows Phone zlepšit výkon her a zároveň šetřit baterii

Mobilní verze DirectX 12 má být jako vůbec první spuštěna zároveň s verzí pro PC a konzole. Podle Qualcommu, jehož čipy pohánějí telefony s Windows Phone, umožní nová sada efektivnější využití CPU a GPU a zároveň ušetřit energii.

Nový DirectX má u Windows Phone zlepšit výkon her a zároveň šetřit baterii



Nedávno oznámená nová verze sady herních programovacích nástrojů DirectX 12 od Microsoftu má podle společnosti Qualcomm schopnost zlepšit herní zážitek a prodloužit výdrž baterie chytrých telefonů. Qualcomm již teď spolupracuje s Microsoftem na podpoře DirextX 12 v čipech Snapdragon pro mobilní telefony.

První hry postavené na DirectX 12 se mají objevit v roce 2015, a to pro zařízení s Windows, Windows Phone a konzole Xbox. Hardwarovou podporu přinesou kromě Qualcommu například Nvidia, AMD nebo Intel.

DirectX 12 má být první verzí těchto nástrojů, která bude uvedena pro mobilní zařízení ve stejnou chvíli jako pro PC, což podle Jima Merricka, ředitele oddělení pro hry a grafiku v Qualcommu, značí jasný nástup poptávky po mobilních hrách. Zároveň to má zjednodušit přepsání PC a konzolových her pro mobilní zařízení.

Neméně důležité je, že nový DirectX má umožnit rozdělení procesů mezi CPU a GPU na čipech Snapdragon. U GPU má navíc dojít k efektivnějšímu využití, což má ušetřit energii. Hry tak mají podle Jima Merricka vypadat lépe a více šetřit baterii než v součanosti.

Zdroj: IDG News Service








Úvodní foto: © James Thew - Fotolia.com

Komentáře