NMS: Přes 10 000 korun ročně utratí za internetové nákupy polovina on-line nakupujících Čechů

Alespoň deset tisíc korun ročně utratí za on-line nákupy každý druhý Čech aktivní na internetu. Před rokem jich přitom byla třetina.

NMS: Přes 10 000 korun ročně utratí za internetové nákupy polovina on-line nakupujících Čechů



Průzkumu výzkumné agentury NMS Market Research pro Heureka.cz mezi více než 6 000 internetovými uživateli v Čechách ukazuje nárůst objemu peněz, které nakupující utrácí za internetové nákupy.

Ještě v roce 2012 utratila přes deset tisíc ročně na internetu třetina internetových uživatelů, v loni už to byl každý druhý Čech,“ uvedl v oznámení Tomáš Braverman, ředitel Heureka.cz.

Tuto částku utrácí, stejně jako rok předtím, na internetu častěji muži než ženy (55 % oproti 44 %).

Meziročně se navíc také zvýšil podíl dotázaných Čechů, kteří utratí na internetu přes dvacet tisíc ročně. „Předloni utratilo přes dvacet tisíc ročně na internetu 16 % Čechů, vloni už tuto sumu zanechalo ročně v e-shopech 26 % dotazovaných,“ dodal Michal Osuský z výzkumné agentury NMS Market Research.

Průzkum dále ukázal, že každý druhý respondent nakupuje na internetu alespoň jednou měsíčně. Při nákupu na internetu stále vede oblečení, obuv a doplňky, které on-line kupuje 49 % uživatelů e-shopů, následují počítače a příslušenství (36 %) a mobilní telefony (32 %).

 Tab.: Výdaje za nákupy přes internet

Jakou částku jste utratili na internetu v posledním roce?

 

rok 2013

rok 2012

1 - 1 000 Kč

4%

5%

1 001 - 3 000 Kč

10%

15%

3 001 - 5 000 Kč

14%

18%

5 001 - 10 000 Kč

23%

25%

10 001 - 20 000 Kč

24%

20%

Více než 20 000 Kč

26%

16%

Zdroj: NMS Market Research pro Heureka.cz









Úvodní foto: © Mitarart - Fotolia.com

Komentáře