Hlavní navigace

Neogenia a OD Kotva testují iBeacon, technologii proximity marketingu

7. 11. 2014
Doba čtení: 1 minuta

Sdílet

 Autor: © .shock - Fotolia.com
Technologii, která posílá informace do aplikace v zařízeních, které se ocitnou v blízkosti „majáčku", využijí malé i velké kamenné prodejny.

Obchodní dům Kotva testuje ve spolupráci se společností Neogenia novou metodu tzv. proximity marketingu, tedy marketingu „na blízko“. Používají k tomu technologii iBeacon, v tomto případě pod obchodním názvem Spothill.

Technologie spočívá s bezdrátové komunikaci „majáčků“ s chytrými zařízeními, které se dostanou do jejich blízkosti. Pokud tedy uživatel např. projde kolem prodejny, která používá tuto technologii, dostane do aplikace ve svém telefonu nebo tabletu upozornění o nabídce nebo probíhajících akcích. V případě nákupních center má technologie pomoci s orientací.

Technologii iBeacon uvedla v roce 2013 společnost Apple jako specifikaci standardů pro nízkoenergetické Bluetooth vysílače, tzv. beacony či spoty, které dokáží mobilním zařízením předávat identifikační informace. Na jejich základě je možné vyhodnotit vzdálenost zařízení od vysílače či zjistit okamžik, kdy se zařízení dostalo do nebo z jeho dosahu.

V administračním systému Spothill mohou obchodníci připravit např. uvítací kampaň pro nově příchozí zákazníky, pobídkovou kampaň pro nerozhodné zákazníky, kteří se na ploše obchodu nachází určenou dobu, ale zatím je nezaznamenal spot umístěný u pokladny, nebo třeba motivační program pro stálé zákazníky, který funguje na bázi opakované registrace.

Channelworld_ozveny

Příslušná bezplatná aplikace má být v průběhu listopadu k dostání pro platformy iOS a Android, v příštím roce pak pro systémy Windows a BlackBerry.

Zdroj: Neogenia

Byl pro vás článek přínosný?

Čtěte dále

TD Synnex bude i nadále distributorem VMware by Broadcom v České republice
TD Synnex bude i nadále distributorem VMware by Broadcom v České republice
Editorial: Vychází nový ChannelWorld aneb lidé a AI
Editorial: Vychází nový ChannelWorld aneb lidé a AI
Reportáž: Dusíková show a spousta novinek na eD Expo 2024
Reportáž: Dusíková show a spousta novinek na eD Expo 2024
GFI Software: Úspěšnost útoků zvyšuje podceňování hrozeb i neopatrnost uživatelů
GFI Software: Úspěšnost útoků zvyšuje podceňování hrozeb i neopatrnost uživatelů
Fortinet se připojuje k iniciativě EK ohledně vzdělávání v kyberbezpečnosti
Fortinet se připojuje k iniciativě EK ohledně vzdělávání v kyberbezpečnosti
IDC: Dodávky nositelné elektroniky by příští rok mohly růst dvouciferně
IDC: Dodávky nositelné elektroniky by příští rok mohly růst dvouciferně