Mladá generace chce personalizované nabídky a nakupování jako zážitek (Visa Europe)

Studie Budoucnost obchodu společnosti Visa Europe ukazuje, kudy vede cesta do srdcí a peněženek mladých lidí. Jejich nároky jsou vysoké a obchodníci se musejí naučit pracovat s moderními technologiemi a sociálními sítěmi.

Mladá generace chce personalizované nabídky a nakupování jako zážitek (Visa Europe)



Společnost Visa Europe představila výsledky své studie Budoucnost obchodu, která se zaměřila na vývoj nákupních zvyků a očekávání u mladé generace. Studie dospěla k prostému závěr - nároky nakupujících rostou a klíčem k úspěchu obchodníků u mladé generace jsou moderní technologie, sociální sítě a poskytnutí zážitku.

Stále důležitější jsou i personalizované nabídky ušité každému zákazníkovi na míru. Platí to zejména v online prostředí, kde se na základě různých algoritmů a chování na sociálních sítích spotřebitelům zobrazují „na tělo“ přizpůsobené nabídky. Tuto formu péče pak spotřebitelé stále častěji očekávají i v dalších prodejních kanálech.

Z naší studie vyplývá, že 32 % mladých označovaných jako ‚Millenials‘ přímo vyžaduje, aby je obchodníci – ať už v e-shopech nebo kamenných prodejnách – nějak zajímavě oslovili, překvapili či potěšili,“ uvedl Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa Europe pro Českou republiku a Slovensko.

Sociální sítě jako místo pro konzultace

Najít zboží na Pinterestu nebo Instagramu, nechat si poradit od kamarádů na Facebooku, vyfotit si v obchodě selfie, sledovat počty „lajků“, poté koupit – v obchodě nebo online. Podle studie se zhruba takto dnes mladí lidé rozhodují o nákupu. Důležitost sociálních sítí v rozhodovacím procesu dokládají i statistiky.

Celkem 66 % respondentů z generace Y (narozených v letech 1986 až 1995) a Z (narozených po roce 1995) uvedlo, že svůj nákup konzultují s přáteli prostřednictvím sociálních sítí a 39 % dotázaných potvrzuje, že sociální sítě využívají jako zdroj informací před nákupem.

Zásadní roli začínají hrát sociální sítě také v budování loajality zákazníka. Ten se o koupi jakéhokoli produktu víc než kdy dřív rozhoduje na základě toho, jaké sympatie tím získá u svých přátel. Obchodníkům tak chování zákazníka na sociální síti zase umožňuje personalizovat svůj přístup a individuálně jej odměnit třeba za to, že nasdílí fotografii s jeho produktem.

Telefon je samozřejmost a biometrika je zábavná

Chytré telefony se podle studie stávají při nakupování absolutní nezbytností. Celkem 82 % podle Visa Europe uživatelů chytrých telefonů využívá svá zařízení při rozhodování o nákupu přímo v místě prodeje.

Další statistika Visa Europe uvádí, že více než třetina evropských uživatelů chytrých telefonů použila mobilní zařízení k nákupu produktu poté, co si jej prohlédli v kamenném obchodě. Naopak 59 % respondentů uvedlo, že mobilní telefon využívají k vyhledávání informací o produktu předtím, než si ho jdou fyzicky prohlédnout do obchodu.

Chytré telefony vytvářejí most mezi on-line a off-line prostředími, která v současnosti fungují jako spojené nádoby. Obchodníkům na základě chování zákazníka v on-line prostředí umožňují oslovit je například se zajímavou nabídkou v okamžiku, kdy procházejí kolem kamenného obchodu,“ upozornil Marcel Gajdoš.

Pokud jde o placení chytrými telefony, je mladá generace je bezkontaktnímu pípnutí namísto operování s hotovostí či kartou více než nakloněna. Studie dále uvádí, že v otázkách bezpečnosti mladé generace fandí jakýmkoli technologickým inovacím včetně bioemtrického ověřování plateb (například otiskem prstů).

Zdroj: Visa Europe








Úvodní foto: Lenovo

Komentáře