Microsoft zahájil poslední a zatím nejagresivnější fázi kampaně pro Windows 10

Nová verze operačního systému byla zařazena mezi doporučené aktualizace pro starší Windows 7 a 8.1. Souhlas s instalací uživatel dá i kliknutím na červené tlačítko, které obvykle slouží pro zavření okna a zamítnutí nabízené možnosti.

Microsoft zahájil poslední a zatím nejagresivnější fázi kampaně pro Windows 10



Microsoft spustil poslední fázi kampaně, jejímž účelem je přimět co největší počet uživatelů Windows 7 a Windows 8.1, aby využili možnosti bezplatného upgradu na nové Windows 10.

Stalo se to, co bylo dopředu avizováno, a sice zařazení Windows 10 mezi doporučené aktualizace starších verzí systémů. Od února letošního roku už byl systém nabízen jako volitelná aktualizace, byť se to (nikoliv poprvé) neobešlo bez kontroverze.

Souhlas zamítnutím

Co znamená změna kategorie aktualizace? Pokud si uživatel někdy v minulost nezměnil nastavení aktualizací, jeho „sedmičky“ nebo „osmjedničky“ si stáhnou Windows 10, aniž by k tomu uživatel musel dát výslovné svolení.

Odtud je to již jen krůček k instalaci. Systém sám zvolí datum a čas a oznámí to uživateli prostřednictvím vyskakovacího okénka, které představuje dosud zřejmě nejagresivnější prvek od spuštění kontroverzní kampaně.

Proč? Souhlas s instalací „desítek“ lze vyjádřit kliknutím na tlačítko OK (potud zcela v pořádku), ovšem v rozporu se zvyklostmi uživatelského rozhraní dojde k odsouhlasení také zavřením okna, tedy kliknutím na X v červeném poli v pravém horním rohu.

Mají to zapotřebí?

Ze strany Microsoftu jde o dost neférovou praktiku (pokud bychom to chtěli říci diplomaticky), která se příčí tomu, k čemu dotyčné tlačítko vždy sloužilo, příčí se uživatelské intuici a ostatně se příčí i základní symbolice červené barvy a znaku X.

Těžko si představit, že by si toho v Microsoftu nebyli vědomi, což vede k otázce, zda to má firma skutečně zapotřebí. Počet uživatelů Windows 10 stabilně roste a lze se jen domýšlet, proč Microsoft posílá uživatelům starších systémů tak výmluvný vzkaz.

Celá kampaň dosud možná měla mírně nepříjemnou pachuť a docházelo během ní k několika omylům“ a k různým „nedopatřením“, ale ještě nikdy se v ní neobjevil tak očividný a otevřený trik.

Je možné, že to celé potvrzuje slova Gregga Keizera a Windows už opravdu nejsou tak důležité. Dovolil by si Microsoft něco podobného vůči podnikovým klientům využívajícím platformu Azure?

Zdroj: IDG News Service, ChannelWorld








Úvodní foto: Microsoft

Komentáře