Microsoft spustil prodej prodloužené podpory pro systémy Windows Server a SQL Server

Nová služba Premium Assurance poskytne uživatelům starších verzí systémů Windows Server a SQL Server šest let podpory navíc při splnění určitých podmínek. Podle analytiků tím dostávají čas navíc pro přesun svých serverů do cloudu.

Microsoft spustil prodej prodloužené podpory pro systémy Windows Server a SQL Server



Microsoft začal prodávat nedávno oznámenou prodlouženou podporu systémů Windows Server 2008, SQL Server 2008 a jejich pozdějších verzí. Podnikoví uživatelé tohoto softwaru mohou díky službě Premium Assurance získat šest let podpory navíc, byť s několika ale.

Nejvýraznější podmínkou získání prodloužené podpory je účast v programu Software Assurance a zároveň platí pravidlo „všechno, nebo nic“ v tom smyslu, že si zákazník nemůže pořídit podporu jen pro část svých serverů pokrytých Software Assurance, nýbrž ji musí zakoupit pro všechny.

Posledním „háčkem“ je, že prodloužená podpora se bude týkat pouze aktualizací označených za „kritické“ a „důležité“, což bude v praxi zřejmě znamenat zaručený přísun bezpečnostních patchů, ale ničeho jiného.

Zákazníci si zároveň musí prodlouženou podporu pořídit před ukončením standardního desetiletého období, které v případě obou systémů nastane ke 14. 1. 2020.

Služba zatím stojí 5 % dosavadních ročních licenčních poplatků, v červenci 2017 se však cena zvedne na 7 %, rok poté na 9 % a další rok později, tedy v červenci 2019, na konečných 12 %.

Konečná stanice: cloud

Když Microsoft novou službu představoval koncem roku 2016, hovořil o ní jako o možností, jak „vyhovět regulačním požadavkům a zaručit bezpečnost“ u systémů, které nejsou připraveny na přechod na novější verzi daného softwaru.

Nyní se dikce mírně změnila a výrobce uvádí, že je tato služba „navržena tak, aby poskytla flexibilitu a zaručila běh starších systémů, aniž by byla narušena modernizace aplikací a infrastruktury nebo přesun do cloudu“.

Zatímco v prosinci někteří analytici usuzovali, že se má služba stát nástrojem pro retenci zákazníků a zabránění jejich „útěku“ ke konkurenci, až skončí standardní doby podpory obou systémů, nyní ji považují za součást většího plánu.

Cílem nové služby – stejně jako je tomu u řady jiných kroků Microsoftu – je podle komentátorů přimět uživatele, aby přesunuli své úlohy do cloudu. Microsoft si zřejmě uvědomil, že u řady podniků půjde o běh na dlouhou trať, a prostřednictvím nové služby jim nabízí delší čas na rozmyšlenou.

Zdroj: IDG News Service








Úvodní foto: Intel

Komentáře