Microsoft míří mimo oblast tradičních PC a chystá se bojovat proti chromebookům

Setkání Worldwide Partner Conference 2014 přináší oznámení změn ve strategiích Microsoftu, včetně konkrétní podpory cloudových partnerů nebo pokračující expanze na pole levných připojených zařízení.

Microsoft míří mimo oblast tradičních PC a chystá se bojovat proti chromebookům



Právě probíhající partnerské setkání Worldwide Partner Conference, pořádané Microsoftem v americkém Washingtonu, přineslo několik zásadních oznámení ohledně současné pozice společnosti a jejích plánů do blízké budoucnosti.

Po zveřejněném e-mailu Satyi Nadelly, který klade zásadní důraz na cloud a mobilitu, se očekávalo vyjádření společnosti ohledně změn jejího směřování do nových oblastí. Očekávání byla naplněna a nádavkem se partneři dozvěděli detaily o strategii, která má naopak za úkol chránit tradiční území Microsoftu, tedy osobní počítače.

S Microsoftem do mraků

V prvé řadě se Microsoft chce opřít o partnery a společnými silami dobýt lepší pozici na poli cloudových služeb. Společnost nejen ujasnila, že její cloudová strategie pro Office 365 a Windows Azure bude plně stát na partnerech v channelu, ale zároveň představila konkrétní podobu podpory, kterou jim poskytne.

Cílem této podpory je pomoci partnerům dosáhnout během kritického prvního roku ziskovosti. Nutnost silných počátečních investic do školení a transformace prodejních plánů a nabídky služeb chce Microsoft kompenzovat například odpuštěním některých poplatků nebo poskytnutí dotyčných cloudových služeb partnerům pro interní užití s tím, že jim budou hrazeny náklady v rozmezí od 25 % až do 200 %.

V brzké době chce Microsoft představit i plán pro cloudovou službu CRM Online, která má v kombinaci s Office 365 a Azure poskytnou zákazníkům vše, co mohou potřebovat.

Raději mít 14 % než 90 %

Druhou strategickou oblastí naznačená Satyou Nadellou je mobilita. Microsoft ve své tradiční doméně osobních počítačů drží 90% podíl, avšak v kontextu celkového trhu tzv. připojených zařízení (kromě PC sem spadají telefony, tablety a další zařízení, jejichž společným znakem je připojení k internetu) je jeho přítomnost podstatně nižší, konkrétně 14%.

Společnost ovšem ústy svého COO Kevina Turnera vyjádřila přesvědčení, že je to její výhoda. Firma s takovým podílem má sklony být dravější a hledat způsoby, jak si urvat alespoň část ze zbývajících 86 %, zatímco hegemon s 90% podílem má mít příliš mnoho starostí s tím, aby si svůj podíl podržel.

Útok na nové segmenty není úplnou novinkou. Microsoft již před několika měsíci přistoupil ke snížení či zrušení poplatků za OEM licence Windows pro levná a malá zařízení a vydal novou edici svého nejnovějšího operačního systému s názvem Windows 8.1 with Bing.

Ta se od běžné varianty liší prakticky nicotným detailem v rámci nastavení prohlížeče a jedná se především o další způsob, jak výrobcům dodat zlevněnou licenci. To vše v rámci další války, v níž Microsoft pouze neútočí na nové oblasti, nýbrž musí i bránit svou odvěkou doménu.

Hrozba jménem Chrome OS

Již zmíněnou 90% přítomnost v rámci segmentu tradičních stolních a přenosných PC totiž ohrožuje nový nepřítel v podobě operačního systému Chrome OS od Googlu. Některé statistiky ukazují, že chromebooky, tedy notebooky postavené na tomto systému, již dosáhly 35% podílu v rámci prodeje v USA, na což Microsoft musí reagovat.

Kevin Turner naproti konferenci hovořil o „předefinování cenové hladiny“ a uvedení notebooků s Windows, jejichž cena nepřesáhne 199 dolarů. Společnost se podle Turnera chce stát hráčem v segmentu low-endových zařízení, což ostatně ukazují i její výše zmíněné kroky.

Většina současného prodeje chromebooků v USA putuje do škol a státních institucí, ale počty objednávek rostou.

Microsoft má důvod, proč se chromebooků obávat,“ uvedla Rajani Singhová, analytička společnosti IDC.

Všichni o nich mluví. Mluví o nich i Intel. Všichni OEM výrobci přicházejí s agresivními předpověďmi prodeje. Co když se tyto předpovědi naplní?“

Zdroj: IDG News Service







Komentáře