Za doručení zboží zaplatí pražští zákazníci, kteří využijí AlzaExpres, v první fázi zaváděcí cenu 59 Kč včetně DPH.
Alza.cz slibuje doručení zboží ve stejný den u objednávek vytvořených do 12 hodin dopoledne. Zákazník má pak zboží obdržet mezi 16 až 21 hodinou.
„Vyslyšeli jsme zejména zákazníky z řad domácností, které mají velký zájem, aby zásilky byly doručovány v odpoledních a podvečerních hodinách,“ uvedl v oznámení Rudolf Žůrek, ředitel logistiky Alza.cz.
Žůrek dodal, že služba bude k dispozici 7 dní v týdnu v regionech Praha, Praha-východ a Praha-západ.
Akční cena jen dočasně
Podle fotografií brandovaných dodávek, poskytnutých společností Alza.cz, by se měla cena dopravní služby po zavedení navýšit z akčních 59 na běžných 159 korun.
Půjde tedy o zdražení o téměř 270 %. E-tail pravděpodobně očekává, že zákazníci, kteří službu vyzkoušejí, budou následně ochotni za její přidanou hodnotu připlácet.
Vlastní službou tak Alza.cz začíná konkurovat pražské kurýrní službě Messenger, kterou zákazníkům nabízí za 180 Kč s DPH (resp. 241 Kč s DPH při platbě na dobírku). V nabídce má nadále také služby PPL, které prodává za 91 Kč s DPH při platbě předem, resp. za 151 Kč s DPH u dobírky.
Doběrečné by podle PR managera Martina Doležala měli mít zákazníci využívající AlzaExpres možnost zaplatit řidiči v hotovosti.
Informační servis
O čase doručení bude e-tail informovat zákazníky předem prostřednictvím SMS zprávy, ve které má být uvedeno také jméno a kontakt na řidiče doručujícího zboží.
Zásilky bude možné sledovat přes internet internetu, a do budoucna Alza plánuje přidání těchto informací do své mobilní aplikace pro platformy Android, iOS a Windows Phone.
Službu bude největší český e-tailer provozovat sám, vybavuje se proto vlastním vozovým parkem. Alza.cz je zatím jediný e-shop v České republice, který takovou službu nabízí.
Zdroj: Alza.cz, ChannelWorld