Konica Minolta hlásí nejlepší výsledky české pobočky v historii

Tuzemská pobočka společnosti Konica Minolta dosáhla v roce 2016 růstu obratu o 5 % na 1,8 miliardy korun a její čistý zisk poprvé překonal hranici 100 milionů korun. Společnost si pochvaluje své výsledky v oblastech IT služeb a průmyslového tisku.

Konica Minolta hlásí nejlepší výsledky české pobočky v historii



Česká pobočka společnosti Konica Minolta zveřejnila své hospodářské výsledky za rok 2016, ve kterém dosáhla 5% meziročního růstu tržeb na 1,8 miliardy korun a 4% růstu čistého zisku na 103 milionů korun. Klíčovým faktorem se podle společnosti stala úspěšná realizace zakázek souvisejících se zjednodušením práce s dokumenty pro velké zákazníky.

Generální ředitel společnosti Pavel Čurda na tiskové konferenci zmínil výrazný úspěch tuzemské pobočky v kontextu regionu. Po Polsku představuje Česká republika druhý největší trh v oblasti střední a východní Evropy a místní pobočka se zároveň umístila na druhém místě interní soutěže v konkurence 62 trhů v širším regionu Evropy.

Čurda vyzdvihl také růst v oblasti IT služeb, o kterou má evropská Konica Minolta obecně velký zájem . Tuzemské tržby ze služeb za rok 2016 dosáhly 198 milionů korun, což představuje 10% procentní nárůst v porovnání s rokem 2015.

Částkou 80 milionů korun a meziročním růstem o 60 % se na tomto výsledku podílel prodej řešení spojených se správou firemních procesů a s oběhem digitalizovaných dokumentů. Počet zákazníků společnosti v tomto segmentu se v roce 2016 téměř zdvojnásobil.

Oblasti IT služeb se dnes v Konica Minolta věnuje již více než polovina z celkového počtu 600 zaměstnanců v ČR. Cílem společnosti je rozšíření nabídky služeb outsourcingu IT zákazníkům a rychlejší zavádění inovativních produktů. Konica Minolta rovněž počítá s rozšířením obchodní sítě pro podporu prodeje nástrojů k řízení podnikových procesů na platformě K2 blackpearl.

V tradiční oblasti tiskových řešení obhájila Konica Minolta v ČR pozici lídra mezi dodavateli barevných i černobílých zařízení formátu A3. V posledních dvanácti měsících společnost zvítězila v 98 případech z 227 podaných nabídek. Největší podíl drží také v segmentu produkčního tisku, kde pokrývá téměř dvě třetiny tuzemského trhu.

Na výsledném obratu společnosti se téměř z jedné čtvrtiny podílel také nepřímý prodej přes partnerskou síť. Společnost uvádí, že spolupráci s více než stovkou certifikovaných partnerů dosáhla nejlepších výsledků nepřímého prodeje v historii.

Graf – Vývoj obratu a zisku tuzemské pobočky KM

Konica Minolta výsledky

Zdroj: Konica Minolta, ChannelWorld








Úvodní foto: © Felix Jork - Fotolia.com

Komentáře