IT a mobily tvoří čtvrtinu českého on-line trhu, černá technika desetinu (Heureka.cz)

Nákupní portál Heureka.cz zveřejnil podrobnosti o on-line nákupech v České republice v prvním pololetí roku 2015. O prvenství v zásadní kategorii chytrých telefonů se u nás - podobně jako ve světě - přetahují Samsung a Apple.

IT a mobily tvoří čtvrtinu českého on-line trhu, černá technika desetinu (Heureka.cz)



Portál Heureka.cz zveřejnil výsledky analýzy on-line nakupování za první pololetí 2015. Podle závěrů tohoto šetření si čeští zákazníci na internetu stále nejčastěji pořizují zboží z kategorie IT a mobily, která za první pololetí vygenerovala celou čtvrtinu celkových tržeb.

Největší podíl si stále drží mobilní telefony (36 %). Za tablety spotřebitelé utráceli sedmkrát méně a jejich podíl na obratu IT segmentu je jen 5%. Mobilní telefony dominují své kategorii i z hlediska počtu prodaných kusů.

Pětinu prodaných kusů v celém segmentu tvoří mobilní telefony, po nich následují pouzdra na telefony, náplně a tonery, paměťové karty a notebooky,“ uvedl Tomáš Braverman, ředitel nákupního portálu Heureka.cz.

Mezi mobilními telefony soupeří na českém trhu především dvě značky, a sice Apple a Samsung. V počtu prodaných kusů mobilních telefonů vítězí Samsungy, kterých se na českém trhu prodává zhruba třikrát tolik, co iPhonů. Vzhledem k vyšší ceně iPhonů je však podíl obou značek na obratu stejný – 20 %.

Nejsilnějším hráčem na trhu IT je Alza.cz s třetinovým podílem. Následují prodejci CZC.cz, Mall.cz a Mironet.

Černá technika skýtá nejvyšší průměrnou objednávku

Za černou techniku zákazníci v prvním pololetí utratili přibližně desetinu obratu tuzemského trhu elektronické komerce. Heureka u této kategorie poukazuje na nejvyšší hodnotu průměrné objednávky, která přesahuje 4 500 korun. U jednotlivých druhů zboží ale může vyskočit až na 12 000 korun, například u objektivů nebo televizorů.

Právě televize jsou mezi černou technikou nejprodávanější a tvoří 44 % celkového obratu kategorie černé techniky. I této kategorii dominuje Alza.cz s obdobným tržním podílem jako druhý Mall.cz.

Zdroj: Heureka.cz








Úvodní foto: © filograph - Fotolia.com

Komentáře