Infografika: Internet věcí je pro většinu Čechů stále ještě velkou neznámou (Nielsen)

Zatímco v odborných kruzích se internet věcí skloňuje dnes a denně a analytici mu větší masivní růst, široká veřejnost tento termín většinou ani nezná. Po vysvětlení, oč jde, jímaly řadu respondentů obavy z dopadů této technologie.

Infografika: Internet věcí je pro většinu Čechů stále ještě velkou neznámou (Nielsen)



Průzkum, který vypracovala agentura Nielsen Admosphere pro společnost České Radiokomunikace (ČRa), ukázal, že česká laická veřejnost nemá téměř žádné povědomí o internetu věcí a možnostech jeho využití.

Téměř 83 % dotazovaných odpovědělo, že pojem internet věcí vůbec neznají. Ti Češi, kteří internet věcí znají, od něj očekávají zlepšení životní úrovně, především díky tomu, že v budoucnosti dostanou i ty nejobyčejnější věci chytré funkce.

Zajímavostí je, že téměř každý čtvrtý Čech je zřejmě velkým fanouškem katastrofických sci-fi filmů, protože po vysvětlení pojmu internet věcí vyvstaly u značné části respondentů obavy o budoucnost lidské civilizace (39 % dotazovaných).

Téměř polovina respondentů si od internetu věcí slibuje zlepšení produktů a služeb. Pozitivněji smýšlející Češi vkládají velká očekávání do věcí z kategorie chytrých domácností (60 %), chytrých automobilů (59 %) a nositelných zařízení (39 %).

Poslední měsíce ukázaly, že internet věcí je oblast s velkým potenciálem a velmi rychle se v ČR rozvíjí. Laická veřejnost o ní zatím nemá dostatek informací, přitom tato technologie přináší řadu možností a výhod nejen pro oblast průmyslu, ale i pro chytrá města, chytré domácnosti a dopravu,“ uvedl Martin Gebauer, generální ředitel ČRa.

ČRa již od roku 2015 budují svou vlastní pro internet věcí, přičemž ji od 1. 4. 2016 zpřístupnily ve všech krajských městech České republiky. Společnost také vyhlásila soutěž Czech IoT Summer Jam 2016, ve které bude přijímat nápady a návrhy studentů a startupů pro realizace a aplikace v oblasti internetu věcí.

Infografika - Povědomí Čechů o internetu věcí

Infografika - IoT

Výzkum proběhl na vzorku internetové populace starší 15 let a zúčastnilo se jej 507 respondentů.

Zdroj: ČRa








Úvodní foto: Intel

Komentáře